Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 17 Nov 2004 10:08:33

InnleggSkrevet: 12 Okt 2005 12:14:35    Tittel: Ingen tilbakemelding. Svar med Sitat

Hei!

I vinter, en gang, sendte jeg inn en ny fil med hele min database. Men jeg har aldri fått noen tilbakemelding og finner ikke dataene igjen i DIStreff. Crying or Very sad Hva kan grunnen være?

Hilsen Greta.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 14 Nov 2004 12:01:32

InnleggSkrevet: 12 Okt 2005 12:26:18    Tittel: Re: Ingen tilbakemelding. Svar med Sitat

Til hvilken fadder ?

mvh

Liv Skramstad
distreff-fadder Sunnmøre
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 01 Des 2004 06:57:15

InnleggSkrevet: 12 Okt 2005 17:19:50    Tittel: Re: Ingen tilbakemelding. Svar med Sitat

Greta Voigt Nesbø skrev:
Hei!

I vinter, en gang, sendte jeg inn en ny fil med hele min database. Men jeg har aldri fått noen tilbakemelding og finner ikke dataene igjen i DIStreff. Crying or Very sad Hva kan grunnen være?

Hilsen Greta.

Hm. Ser du står oppført med et bidrag sendt inn i 2002. Stemmer det ?
Skal sjekke opp med vedkommende.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 12 Okt 2005 21:29:46    Tittel: Re: Ingen tilbakemelding. Svar med Sitat

Ja, det stemmer. Men i vinter ville jeg sende nytt bidrag. Hadde problemer og benyttet derfor anledningen da det var tema i Dis-chat. Husker ikke alle detaljer. Men lastet ned en fil (medlemnor, tror jeg). Lastet inn gedcomfil og måtte så rette opp en del. Kan ikke huske at jeg sendte det til noen fadder. Klikket meg bare videre etter anvisningene. Kanskje jeg har gjort noe feil og må prøve på nytt? Confused
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 12 Okt 2005 22:19:52    Tittel: Re: Ingen tilbakemelding. Svar med Sitat

Greta Voigt Nesbø skrev:
Ja, det stemmer. Men i vinter ville jeg sende nytt bidrag. Hadde problemer og benyttet derfor anledningen da det var tema i Dis-chat. Husker ikke alle detaljer. Men lastet ned en fil (medlemnor, tror jeg). Lastet inn gedcomfil og måtte så rette opp en del. Kan ikke huske at jeg sendte det til noen fadder. Klikket meg bare videre etter anvisningene. Kanskje jeg har gjort noe feil og må prøve på nytt? Confused

Hvis du har kjørt GEDtreff så må du passe på å ikke blokkere for at programmet skal kunne kontakte Internett. Det forsøker å poste, men dør en stille død uten at epost blir sendt.

Det vises nok et lite varsel i høyre kant, men det er kanskje for dårlig angitt. Skal se om jeg kan gjøre det tydeligere, f.eks. også med lyd.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 12 Okt 2005 23:38:23    Tittel: Re: Ingen tilbakemelding. Svar med Sitat

O.K. Da får jeg prøve på nytt. Men ikke i kveld......
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 13 Okt 2005 11:35:03    Tittel: Re: Ingen tilbakemelding. Svar med Sitat

Greta Voigt Nesbø skrev:
O.K. Da får jeg prøve på nytt. Men ikke i kveld......

Flott.
Beklager at det ser ut til at mail kan forsvinne underveis.
Årsaken til dette er ikke kjent og kan være flere ting. En årsak er dog oppdaget, at programmet er sperret av brannvegg mot å kontakte nettet.

En bruker måtte åpne for programmet i flere brannvegger for å få sendt bidraget.

En annen mulighet kan være at spamfiltere på nettet også filtrerer all epost sendt ut fra Delphi-programmer som spam, lenge før det når fadders epostkasse på LinDIS, evt. kan det være at også LinDIS har NMSMTP-basert mail i filteret. (tNMSMTP er vanlig brukt i spam-mailware), men er i såfall merkelig siden mye epost kommer i det minstre fram til meg selv.

Andre løsninger er under vurdering, men avhengig av innkjøp av kommersielle Delphi-komponenter.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet