Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 03 Jun 2005 11:56:49

InnleggSkrevet: 16 Mar 2006 00:27:00    Tittel: Lorang alexsander amundsen austagder..Kirkebøker???? Svar med Sitat

Da va de meg igjen Very Happy
Har ennå ikke gitt helt opp på å finne min farfar.
Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva hans foreldre hetter, Eller så blir jeg glad bare de er noe om han, Det jeg vet er at Farfar hetter Lorang Alexsander Amundsen født 20.nov 1913 i Akerhus, Han døde hjemme i Stavanger 1 aug 1978.
Vet at hans mor og søster (Mary) emigrerte til statene (vet ikke tidspunktet). Og at farfar ikke ble boende med sin far etter på... Men oss en Onkel som ble boende i Oslo????

Hilsen Cecilie
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 14 Jul 2004 07:55:25

InnleggSkrevet: 16 Mar 2006 09:28:40    Tittel: Re: Lorang Alexsander Amundsen Aust-Agder..Kirkebøker???? Svar med Sitat

Hei Cecilie, ser du har hatt flere etterlysninger etter din farfar, men ikke fått noe svar.

La oss begynne i den andre enden. Vet du om din farfar ble gift? Vet du hvor han ble gift? Og - vet du når han ble gift?

Dersom han ble gift, vil det i kirkebøkene stå hans fars navn.

Du sier han hadde en søster, vet du hva hun het?

I overskriften din nevner du Aust Agder, hvorfor det, vet du mer om din farfar enn det du har fortalt??

Du har lagt ditt innlegg under Akershus, men du nevner ikke Akershus i teksten din, vet du om han bodde i Akershus på noe tidpunkt?

Det bør være mulig å finne farfaren din, men da trenger vi å samle alt du har av opplysninger.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 02 Des 2004 10:10:00

InnleggSkrevet: 16 Mar 2006 22:18:35    Tittel: Re: Lorang Alexsander Amundsen Aust-Agder..Kirkebøker???? Svar med Sitat

Står da at han er født 20.nov 1913 i Akerhus...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 14 Jul 2004 07:55:25

InnleggSkrevet: 16 Mar 2006 22:30:43    Tittel: Re: Lorang Alexsander Amundsen Aust-Agder..Kirkebøker???? Svar med Sitat

Formulerte meg litt feil vedr. Akershus...

Etter å ha lest Cecilies innlegg flere steder etter sin farfar Lorang, hvor AKershus ikke har vært nevnt, bl.a.
Her:
Lorang etterlyst under Larvik

og her
Lorang i ukjent fylke

Derfor jeg egentlig spør, hvor er informasjonen som plasserer Lorang Alexander i Akershus? Og - hvor kommer Aust-Agder inn? Larvik ligger i Vestfold. Blandes Oslo og Akershus?

Så derfor ber jeg Cecilie svare på de spørsmålene jeg har - fordi hun begynner i "feil ende" her, hvis vi skal kunne hjelpe henne.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet