|
Slektsforum DIS-Norge
|
| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 20 Okt 2006 10:37:58 Innlegg: 101 Bosted: OSLO
|
Skrevet: 17 Sep 2007 21:13:06 Tittel: Mads Peder Pedersen og Maria Carlsdatter |
|
|
Hei
Jeg har funnet lysningsinformasjon for Mads og Maria fra januar 1865. Jeg har imidlertid store problemer med å tyde all informasjonen. Det er bl.a. oppgitt navn på foreldre, men jeg skjønner ikke hva som står der.
Er det noen som er flinkere enn meg til å tyde skriften, slik at de kan hjelpe meg med å komplettere informasjonen?
Er også interessert i om noen vet mer om paret.
Med vennlig hilsen
Sidsel Faraasen Sfregola |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 20 Mai 2006 12:54:23 Innlegg: 410 Bosted: AULI
|
Skrevet: 17 Sep 2007 22:03:43 Tittel: Re: Mads Peder Pedersen og Maria Carlsdatter |
|
|
Hei .
Gjør et aldri så lite forsøk, så får noe rette opp det som mangler.
18.januar 1865.
Ungkarl og Matros Mads Peder Pedersen født i Fredricia v. 27.de septbr 1837. Fader Matros ? Pedersen. ? (Cappelan?) 31/1-65
Pige Maria Carlsdtr født i Finnland v 1st. juli 1838. Fader ? Carl Carlsen - ?.
Forlovere ? Ludvig Eriksen
Matros Jørgen Engebretsen
mvh DAG
(sikkert noe feil, og ? står for det jeg ikke vet hva er) |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 20 Mai 2006 12:54:23 Innlegg: 410 Bosted: AULI
|
Skrevet: 01 Okt 2007 19:58:10 Tittel: Re: Mads Peder Pedersen og Maria Carlsdatter |
|
|
Var det til hjelp,elller.....?????
DAG |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 20 Okt 2006 10:37:58 Innlegg: 101 Bosted: OSLO
|
Skrevet: 01 Okt 2007 20:10:06 Tittel: Re: Mads Peder Pedersen og Maria Carlsdatter |
|
|
Hei,
Takk for svar. Jeg har iallfall litt mer å gå etter nå. Har ikke kommet så langt som til å sjekke ut den nye informasjon, men skal se hva jeg får gjort de nærmeste dagene. Hadde feil etternavn på Marias far. Kanskje jeg kan finne ut noe mer nå. Å ha et stedsnavn for Mads' fødsel kan sikkert også være til nytte.
Igjen, tusen takk for hjelpen.
Mvh
Sidsel Faraasen Sfregola |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp filer til dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|