Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 05 Jan 2005 12:47:12

InnleggSkrevet: 14 Sep 2007 00:07:37    Tittel: Digital slektsbok Svar med Sitat

Har noen tips om program man kan kjøpe/laste ned for å lage en litt avensert slektsbok ved bruk av gedcom og som senere kan bearbeides med tekster og bilder? Den behøver ikke å være på norsk.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 18 Nov 2004 06:09:13

InnleggSkrevet: 17 Sep 2007 20:32:46    Tittel: Re: Digital slektsbok Svar med Sitat

Marianne Sulesund skrev:
Har noen tips om program man kan kjøpe/laste ned for å lage en litt avensert slektsbok ved bruk av gedcom og som senere kan bearbeides med tekster og bilder? Den behøver ikke å være på norsk.

Det bør ikke være noe problem å bruke slektsprogrammet TMG til dette, importere GEDCOM og produsere slektsbok i feks Words doc-format. Sett inn bilder i TMG eller i bokrapporten. Last fullversjonen ned fra www.tha.no
Hva menes forresten med "avansert slektsbok"?

T.Haugødegård
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 15 Apr 2011 01:14:30

InnleggSkrevet: 17 Sep 2007 21:01:06    Tittel: Re: Digital slektsbok Svar med Sitat

Da kan du jo bare eksportere til RTF-fil fra programmet du bruker Very Happy . Husk bare på å merk av under Rapportvalg->Bilder at "Legg bildene inn i filen".
Dette kan gjøres i alle forskjellige "Bokrapporter" også i "Flere etterkommerlinjer".
Har du ikke prøvd "Rapportsentret"? Der har du en hendig løsning. Laughing

mvh
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 18 Sep 2007 13:39:06    Tittel: Re: Digital slektsbok Svar med Sitat

Takk for svar.

Med avansert tenker jeg på at jeg skal lage en gave til en familie og tenker meg en 'bok' som et fotoalbum/scrapbook eller som kan se ut som websider å bla i ellermen også som kan skrives ut. Ikke bare i form av rapporter med bilder der jeg ikke kan velge plassering/variasjon fra side til side, men hvor jeg kan variere bakgrunn, skrift, rammer etc etc.

Jeg har ikke sett en slik 'bok/program'. Så jeg har ikke helt klart for meg hvordan den fungerer. Rolling Eyes

Ikke vet jeg om jeg fikk forklart det nå heller ......... .
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 18 Sep 2007 13:57:19    Tittel: Re: Digital slektsbok Svar med Sitat

Marianne Sulesund skrev:
Takk for svar.

Med avansert tenker jeg på at jeg skal lage en gave til en familie og tenker meg en 'bok' som et fotoalbum/scrapbook eller som kan se ut som websider å bla i ellermen også som kan skrives ut. Ikke bare i form av rapporter med bilder der jeg ikke kan velge plassering/variasjon fra side til side, men hvor jeg kan variere bakgrunn, skrift, rammer etc etc.

Jeg har ikke sett en slik 'bok/program'. Så jeg har ikke helt klart for meg hvordan den fungerer. Rolling Eyes

Kanskje det er noe slikt du kunne tenke deg?
Flipalbum
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 18 Sep 2007 14:28:27    Tittel: Re: Digital slektsbok Svar med Sitat

Hei Torgeir, ja det er noe slikt, men skulle gjerne være en som samtidig kan laste inn data fra en gedcom el.l.

Jeg har forsøkt å se på de som er tilgjengelig på Legacy Family Tree store, men blir ikke helt klok på hvordan de fungerer. Ser på den Heritage Collector Suite og andre. Vet ikke om disse spesielt er for multimediafiler, ser at de kan kombineres med Legacyfil. Der er også nevnt et annet program: Personal Historian.

Lurer på hvordan disse virker - om noen har prøvd ut disse programmene?

Trodde jeg hadde funnet programmet, leste ikke grundig nok før jeg kjøpte det, Digitial Historian Guide book, det viste seg, som navnet sa, kun å være en instruksjonsbok! Uten kjørbart program som jeg var ute etter. Sad

Her er jo tydeligvis endel programmer på markedet, men hvem har prøvd dem?
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 18 Nov 2004 06:09:13

InnleggSkrevet: 18 Sep 2007 18:06:47    Tittel: Re: Digital slektsbok Svar med Sitat

Marianne Sulesund skrev:
Takk for svar.

Her er et eksempel på interaktiv slektsbok lagt på en CD, du kan jo prøve om denne har de funksjoner og muligheter du er på jakt etter:
http://www.tha.no/kongehuset_thano-p/index.htm

Torleif Haugødegård
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 18 Sep 2007 18:47:47    Tittel: Re: Digital slektsbok Svar med Sitat

Tror løsningen for deg kan være det du alerede har innebygget i Legacy: Passage Express.
Den importerer jo direkete databasen. Mulighetene er store. Les litt om mulighetene her
på hjemmesiden til Passage Express

Tar nok litt tid å lære seg det......
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 19 Sep 2007 01:35:45    Tittel: Re: Digital slektsbok Svar med Sitat

Takker til begge to. Skal sjekke disse. Har forsøkt å laste ned Passage men fikk feilmelding, skal prøve en gang til.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet