Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 14 Nov 2004 02:48:54

InnleggSkrevet: 08 Des 2004 23:15:48    Tittel: Søker slekt født i Stokke Svar med Sitat

Denne meldingen er flyttet fra DIS-Vestfolds etterlysningssider.
Ønsker mer informasjon om:
Kristiane Mathilde Kristoffersen Sørby, Stokke født 16 nov 1851 Gift med Olsen 20 mar 1870.

Har informasjon om etterkommere, men søker etter hennes aner.

Mvh
Merethe Braar Larsen
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 11 Feb 2005 11:22:11

InnleggSkrevet: 09 Mai 2007 08:44:39    Tittel: Re: Søker slekt født i Stokke Svar med Sitat

Hei John og Merethe!

Dårlig respons på dette innlegget og det kan kanskje skyldes at det er litt vagt formulert. Jeg skal forsøke å lete litt..

Finner ingen ekteskap inngått i Stokke den 20. mars 1870, derimot den 21; mellom Ungkarl Christian Christophersen, Storevahr (39 år) og Pige Christiane Mathilde Olsdatter, Storevahr (18 år) Hans far: Christopher Jespersen, Storevahr og hennes far: Afg. (død) Skomager Ole Simonsen.

Finner dåpsinnførsel den 30. november av Ægtefødt barn Christiane Mathilde (født 16 november samme år). Foreldre: Ole Simonsen, Balsborg og hustru Elen Andrea Gulliksdatter. Som fadder bl.a Jacob Gulliksen.

Videre finner jeg dåpsinnførsel den 13 juni 1830 av Ægtefødt barn Christian Christophersen (og tvillingbroren Jesper) født 3. mai samme år. Foreldre: Christopher Jespersen, Storevahr og hustru Gunnild Kristensdatter.

Tenkbare innførsler vedrørende Ole Simonsen:
Død mann, Ole Simonsen, den 1. juli 1853, bosatt Kolkinn.
og
Konfirmert gutt, Ole Simonsen, den 31. juli 1831. Fødselsdato angitt som 29. mars 1815. Foreldre: Simon Olsen og Kristine Olsdatter. Mener stedsangivelsen er Skjelbrei.
(Tar store forbehold om dette er riktig Ole Simonsen...)

Videre, med referanse til Stokke bygdebok:
Christopher Jespersens foreldre: Jesper Haugan og Kirsti Isaksdatter, Storevar

Gunnild Kristensdatters foreldre: Kristen Helgssønn (død 1826) gift med (1798) Anne Marie Hansdatter (1777-1868), Var.

Elen Andrea Gulliksdatters (født 1817) foreldre: Gullik Jakobsen (f. 1789 Søndre Borge, foreldre: Jakob Gulliksen og Margrete Ingebretsdatter) gift med (1815) Kristine Maria Hansdatter (1794-1864). Kristen Maria Hansdatters foreldre: Mattis Kristenssønn og Helvig Hansdatter.

Håper noe av dette kan komme til nytte og at andre evt kan utfylle eller rette feil.

Vennlig hilsen Terje Strømsnes
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 27 Apr 2005 10:27:58

InnleggSkrevet: 07 Okt 2007 18:41:33    Tittel: Re: Søker slekt født i Stokke Svar med Sitat

hehe.. dette var jo mange fra min slekt jo i balsborge hehe... jeg trenger litt hjekp også fra stokke :Anne Tollefsdtr. (gift med Haagen Erikssøn) ttrenger finne foreldrene til dem der Smile
Dem er født rundt år: 1650 ca jeg vet ikke noe mer årstall men nesten garanter dem er født i vestfold vet jeg Smile alt står i stokke bygdebok for BalsBorge..

Sist endret av dn19084 den 08 Okt 2007 17:23:23, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

InnleggSkrevet: 08 Okt 2007 10:24:21    Tittel: Re: Søker slekt født i Stokke Svar med Sitat

Hei Runo!

Det hadde vært en fordel om du knyttet noen årstall til navnene dine. Det blir litt lettere å lete da... (Født, gift etc.).

Mvh Terje
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 01 Des 2004 04:25:05

InnleggSkrevet: 09 Okt 2007 00:04:12    Tittel: Re: Søker slekt født i Stokke Svar med Sitat

Runo Stefanus Gulliksen skrev:
hehe.. dette var jo mange fra min slekt jo i balsborge hehe... jeg trenger litt hjekp også fra stokke :Anne Tollefsdtr. (gift med Haagen Erikssøn) ttrenger finne foreldrene til dem der Smile
Dem er født rundt år: 1650 ca jeg vet ikke noe mer årstall men nesten garanter dem er født i vestfold vet jeg Smile alt står i stokke bygdebok for BalsBorge..

Du får svar i den debatt-tråden du har åpnet for dette spørsmålet.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 01 Des 2004 04:25:05

InnleggSkrevet: 09 Okt 2007 00:19:17    Tittel: Re: Søker slekt født i Stokke Svar med Sitat

Terje Strømsnes skrev:
Finner dåpsinnførsel den 30. november av Ægtefødt barn Christiane Mathilde (født 16 november samme år). Foreldre: Ole Simonsen, Balsborg og hustru Elen Andrea Gulliksdatter. Som fadder bl.a Jacob Gulliksen.

Tenkbare innførsler vedrørende Ole Simonsen:
Død mann, Ole Simonsen, den 1. juli 1853, bosatt Kolkinn.
og
Konfirmert gutt, Ole Simonsen, den 31. juli 1831. Fødselsdato angitt som 29. mars 1815. Foreldre: Simon Olsen og Kristine Olsdatter. Mener stedsangivelsen er Skjelbrei.
(Tar store forbehold om dette er riktig Ole Simonsen...)

Det er rett Ole Simonsen - min tipp-tipp-oldefar. Han var sønn av Simen Olsen (1792-1843) fra Gulli i Andebu og Kristine Olsdatter (ca. 1787-?), som jeg foreløpig ikke har identifisert sikkert (min hypotese er at hun var fra Bekken under Stokke prestegård).
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 09 Okt 2007 16:23:58    Tittel: Re: Søker slekt født i Stokke Svar med Sitat

Takk kristian!

Etter noe tid kom det en respons på mitt svar og det var jo hyggelig at mine funn kunne bekreftes. Lykke til i ditt videre søk etter anene!

Vennlig hilsen Terje
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet