Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 07 Jan 2007 02:58:50

InnleggSkrevet: 19 Apr 2008 07:18:18    Tittel: Spesielle rettigheter Svar med Sitat

Noen steder dukker det opp at man må ha "spesielle rettigheter" for å komme inn på et emne. Under informasjonen står det at emnet er begrenset til enkelte grupper eller brukere og man kan kontakte administrator eller moderator for event. å få denne rettigheten. Hva skal til for å få denne rettigheten, og hvorfor stenges emner for " oss andre" ?

Rita
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn
Site Admin

Ble registrert: 10 Okt 2004 05:39:42

InnleggSkrevet: 19 Apr 2008 08:03:58    Tittel: Re: Spesielle rettigheter Svar med Sitat

Hei,

du skriver ikke hvor du har sett dette med "spesielle rettigheter", så det er vanskelig å svare konkret.

Generelt vil du få flere rettigheter etter at du har logget inn (du kan poste meldinger bl.a.). Hvis du i tillegg er medlem av DIS-Norge vil du få adgang til noen fora som berører foreningssaker osv. Hvis du er moderator i Slektsforum (hjelper til med den daglige driften) vil du f.eks. ha rettigheter til å flytte på innlegg som er plassert feil osv.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

InnleggSkrevet: 19 Apr 2008 08:40:35    Tittel: Re: Spesielle rettigheter Svar med Sitat

Emnet jeg sikter lå under Nordland eller Troms ble flyttet til Norge - ukjent fylke. Det omhandler Anna K Teilman og Ove Sundt og er et helt vanlig emne uten noe spesiellt. Selv om jeg er medlem av Dis Norge og innlogget inn kommer jeg ikke inn der. Meldingen som kommer opp er : bare medlemmer med spesielle rettigheter kan logge seg på dette emnet.
Har vært borti dette en gang før, men husker ikke hvor det var.

Rita
Til Toppen
Skjult navn
Site Admin

InnleggSkrevet: 19 Apr 2008 08:45:33    Tittel: Re: Spesielle rettigheter Svar med Sitat

Jeg kan gjette på at det dreier seg om innlegg som er fjernet av moderator fordi det har vært dobbeltpostet, fordi det har inneholdt informasjon om nålevende eller fordi innlegget på annen måte ikke har vært i samsvar med retningslinjene.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 17 Des 2004 07:14:36

InnleggSkrevet: 19 Apr 2008 09:10:34    Tittel: Re: Spesielle rettigheter Svar med Sitat

Jeg lette fram innlegget og kommer inn der uten problem, dvs der det ligger under "Norge - ukjent fylke"
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 19 Apr 2008 10:12:25    Tittel: Re: Spesielle rettigheter Svar med Sitat

Innlegget var etter min mening helt i tråd med rettningslinjene. Emnet er jo flyttet, og hvorfor flytte et emne hvis det skulle stenges/slettes eller er dobbelpostet ? Svarene kan jeg ikke svare på da jeg ikke har lest dem. Hvis svarene ikke var i tråd med retningslinjene burde jo heller disse slettes. Men uansett er dette jo ikke tilfelle siden Torill kom inn der. Jeg har nettopp prøvd på nytt, og kommer ikke inn.

Rita
Til Toppen
Skjult navn
Site Admin

InnleggSkrevet: 19 Apr 2008 10:23:40    Tittel: Re: Spesielle rettigheter Svar med Sitat

Torill er moderator så hun vil også se meldinger som er fjernet, fordi de arkiveres.

Jeg vet ikke hvorfor emnet er fjernet, det kan nok den moderatoren som har gjort det svare på.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 09 Des 2004 11:41:05

InnleggSkrevet: 19 Apr 2008 10:38:24    Tittel: Re: Spesielle rettigheter Svar med Sitat

Jeg kom heller ikke inn her.

Uansett grunn, virker det litt dumt å la innlegg som kun moderatorer kan gå inn på, ligge i de fora vi "menige" medlemmer har adgang til.
Er det "hemmelige" innelgg ikke alle medlemmer skal få se, så legg heller disse i egne fora.

Dette er kun egnet til å lage spørsmål og irritasjon.
Til Toppen
Skjult navn
Site Admin

InnleggSkrevet: 19 Apr 2008 10:46:54    Tittel: Re: Spesielle rettigheter Svar med Sitat

Det er allerede slik du beskriver at du ønsker at det skal være.

Innlegget ligger i eget forum (arkiv for fjernede meldinger), det ligger ikke lenger i "Norge - ukjent fylke" det ser du her.

Etter at innlegget er fjernet vil hverken du eller andre vanlige brukere kunne lese innlegget med den "gamle" lenken til det. Jeg antar du har fått den lenken du bruker pr epost, og vi kan jo ikke slette din e-post selv om den ikke lenger er gyldig.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 14 Jul 2004 06:55:25

InnleggSkrevet: 19 Apr 2008 15:45:49    Tittel: Re: Spesielle rettigheter Svar med Sitat

Det var jeg som flyttet innleggene til Meldinger som er fjernet.

Årsaken var dels at innlegg nr 1 var litt misvisende og dels at innlegg nr 3 av personvernhensyn måtte fjernes fra åpne fora.

Gry og jeg, som er Moderatorer på Nordland, har en dialog med vedkommende om denne og mange tilsvarende innlegg han planlegger å legge ut.

Rita Andreassens innlegg (nr 2) kunne ikke skilles ut og ble med hele tråden.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 19 Apr 2008 16:21:19    Tittel: Re: Spesielle rettigheter Svar med Sitat

Ok. Da har jeg fått svar på min undring om disse "spesielle rettighetene". Skjønte heller ikke noe om dette ved å lese om dette under hjelp. Syntes bare det var en underlig måte å gjøre dette på.

Rita
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet