Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 16 Okt 2005 08:06:31

InnleggSkrevet: 26 Apr 2008 13:51:34    Tittel: Guri Knudsdatter Skålevik, Oddernes Svar med Sitat

Er det noen som kan fortelle meg hvem som var Guri Knudsdatter foreldre?

Hun ble født ca 1776 fra Tveit.
Gift 23 okt 1797 med Nils Jonson Skaalevik (1772-1834) og døde 36 år gammel , 29 juni 1812, på Skaalevik i Oddernes. Nils var los og gårdbruker.

Med vennlig hilsen
Unni Sejersted
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 16 Sep 2007 03:45:57

InnleggSkrevet: 30 Apr 2008 01:45:11    Tittel: Re: Guri Knudsdatter Skålevik, Oddernes Svar med Sitat

Hallo Smile

I boken "Flekkerøy i eldre og nyere tid" av R.M. Rudolfsen, utgitt av Flekkerøy Historielag, står det at Guri Knudsdatter sannsynligvis var fra Timenes. Det kan jo stemme siden det er en Ellev Timenæs, Kristiansand, som forlover ved vielsen. Det finnes en Knud Knudsen Timenes som opptrer som fadder i en barnedåp i Tveit i 1794 (dåp 1 nov 1794, foreldre Ole Jensen Thimenes og Signe Osmundsdatter), men om han eventuelt er far eller bror til Guri, er vanskelig å si. Da må du nesten finne begravelsen på ham og håpe at alderen er oppgitt og kan gi et pekepinn. Det finnes også noen Knudsdøtre på Timenes i FT1801, mulig slekt av Guri.

Jeg har dessverre ikke mer hjelp å gi, for Tveit er vrient område pga manglende kirkebøker. Har selv slekt jeg ikke finner dåp og foreldre på der pga manglende kb. Jeg har gått gjennom dåper 1775-1776 i omliggende områder, for det hendte barn ble døpt "over grensene", men jeg fant ikke Guri verken i Oddernes, Krsand eller Vestre Moland.

Får håpe noen andre har mer informasjon til deg Smile

Med vennlig hilsen
Linda
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet