Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 19 Feb 2005 06:17:37

InnleggSkrevet: 10 Jul 2008 12:32:51    Tittel: Rölanda i Dalsland. Svar med Sitat

Heisan!

Jeg skal over til Sverige og finne ut hvor mine oldeforeldre vokste opp.Ja jeg vet de kom fra Rölanda Törsängen,men det jeg lurer på er om noen vet om hvor jeg kan henvende meg der for å få tak i noen som driver med historie og slektsforskningMin oldefar vokste visstnok opp på et soldat torp har jeg forstått som hete Madskogen,dette er visstnok revet bort for lenge siden ,men det går kansje an og finne ut hvor det eventuellt sto? Er det noen som har noen tips til meg om dette ?
Hilsen Unni Høgberg Johansen
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 04 Nov 2005 08:38:31

InnleggSkrevet: 12 Jul 2008 16:30:59    Tittel: Re: Rölanda i Dalsland. Svar med Sitat

Hej,

Du kanske kan få lite tips från någon hembygdsförening.

http://www.hembygd.se/index.asp?lev=1640

Finns säkert någon person i området som har en enorm kunskap, det gäller bara att hitta dom.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 04 Des 2004 08:42:38

InnleggSkrevet: 12 Jul 2008 17:24:49    Tittel: Re: Rölanda i Dalsland. Svar med Sitat

Hei

Biblioteket i Ed kan kanskj ha noen tips.
Og så har vi Grãnbygdens Slãktforskarforening her vil jeg tro biblioteket kjenner til hvem du kan kontakte

Like ved Rølanda Kirke ligger "Dahlslands Antikvariat",mulig folk der har noen tips
(vet ikke når de har åpent)

Mvh Solveig,(som også har aner fra Rølanda)
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 19 Feb 2005 06:17:37

InnleggSkrevet: 13 Jul 2008 01:08:18    Tittel: Re: Rölanda i Dalsland. Svar med Sitat

Hei Susann og Solveig.

Tusen takk for bra tips Smile Er jo litt koselig og finne ut hvor slekta bodde før de flyttet hit til Norge,og så er det jo så vakkert der på den andre siden av grensen.I år blir det ikke noe ferie stress nei nå skal jeg benytte anledningen til og kose meg og ta meg god tid,ta bilder fra Rølanda og Ed og få det på plass i slektsboka sammen med de som jeg har funnet av slektninger derfra.Er jo litt artig og ha med bilder også syntes jeg og ikke bare skrive .

Hilsen Unni Høgberg Johansen.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet