Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 17 Aug 2005 12:47:08

InnleggSkrevet: 18 Jul 2007 10:41:36    Tittel: Birtavarre kirkegård, Kåfjord kommune, Troms Svar med Sitat

Hei.

Etter å ha vært på RidduRiddu i år, stoppet jeg på hjemveien i bygda der jeg ble født, Birtavarre. Der påbegynte jeg avfotografering av kirkegården, men gikk fri for strøm midt i arbeidet. Ca 30% av kirkegården er dekket.

Er det noen som kan tenke seg bidra med gravminneregistrering av Birtavarre kirkegård sammen med meg? Jeg trenger noen som kan avfotografere resten av kirkegården. Registreringsarbeidet etterpå kan vi dele på, eventuelt kan jeg ta hele den delen bare jeg får bilder av gravminnene. Jeg vil anslå at det tar ca 2 timer å avfotogravere resterende.

Gravminner er en kilde vi som slektsforskere har i vår hobby. Det å bidra i digitalisering av kilder (registreringsarbeid av gravminner, kirkebøker m.m.) gir førstehånds tilgang til kilder i søkbar form. I registreringen legger jeg inn en kollonne med henvisning til min egen base. Jeg har erfart at det er til stor nytte for min egen slektsbase å registrere slike kilder selv. I tillegg får man større innsikt i forholdene på stedet og tiden forfedre levde i.

Ta gjerne kontakt
Gunnhild S. Engstad
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 17 Aug 2005 12:47:08

InnleggSkrevet: 14 Jul 2008 11:41:17    Tittel: Re: Birtavarre kirkegård, Kåfjord kommune, Troms Svar med Sitat

Hei.

Jeg ser at mange har vært innom min etterlysning etter hjelp til avslutte Birtavarre kirkegård. Tusen takk til dere som har vurdert forespørselen min.

I år har jeg atter vært på RidduRiddu. Benyttet anledningen til å fotografere ferdig Birtavarre kirkegård en perfekt sommernatt i midnattsolens rike. Nå er det bare å vente på de lange mørke høstkvelder eller vinternetter for bedre tid til avskriftsjobben. Hahaha....når kommer det slike med god tid i denne hobbyen?

Lykke til landet rundt i full fotografering.

Gunnhild S. Engstad
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet