Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 09 Mar 2008 10:39:22

InnleggSkrevet: 17 Okt 2008 08:50:31    Tittel: Oppdatering av Gedcom fil i PHP gedview Svar med Sitat

Jeg sliter litt med følgende i Php Gedview: ønsker og oppdatere eksisterende Gedcom fil, men når jeg prøver det, vil siden kun lage ny database Sad

Det kunne forsåvidt vært greit nok....men.... da mister jeg bildene jeg har lagt inn i eksisterende database Crying or Very sad finnes det en løsning?

Takknemlig for all hjelp Smile

Mvh
Einar
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 18 Okt 2008 10:49:53

InnleggSkrevet: 18 Okt 2008 10:53:43    Tittel: Re: Oppdatering av Gedcom fil i PHP gedview Svar med Sitat

Filnavnet på den nye GEDCOM-filen må være nøyaktig det samme som på den eksisterende, med andre ord må den forrige filen overskrives av den nye. Da skal du få valget "Importer" i bildet "Slektsfil(er) og personvern".

Mvh
Arne Remvik
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 09 Mar 2008 10:39:22

InnleggSkrevet: 18 Okt 2008 22:00:58    Tittel: Re: Oppdatering av Gedcom fil i PHP gedview Svar med Sitat

Hei

Takker for svar Smile

Det virket Very Happy men.... noen av bildene havner på feil personer Crying or Very sad men jeg får eventuelt klare meg uten bilder... viktigste er jo å kunne oppdatere på en enkel å grei måte Very Happy

Mange takk for hjelpen Very Happy

Mvh
Einar
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 17 Mai 2005 06:42:35

InnleggSkrevet: 02 Nov 2011 12:12:37    Tittel: Re: Oppdatering av Gedcom fil i PHP gedview Svar med Sitat

Ser at dette er en gammel tråd. Men er det noen Legacykyndige som som har svar på fenoment.
Jeg antar at årsaken til at bildene havner på feil personer kan være at ged-com import etter forandring / oppdatering av personer i programmet ikke genererer samme ged-com id"er på personer fra gang til gang.

Se denne diskusjonen http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=100861
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 15 Apr 2011 01:14:30

InnleggSkrevet: 02 Nov 2011 22:35:58    Tittel: Re: Oppdatering av Gedcom fil i PHP gedview Svar med Sitat

Ronny skrev:
Ser at dette er en gammel tråd. Men er det noen Legacykyndige som som har svar på fenoment.
Jeg antar at årsaken til at bildene havner på feil personer kan være at ged-com import etter forandring / oppdatering av personer i programmet ikke genererer samme ged-com id"er på personer fra gang til gang.

Se denne diskusjonen http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=100861

Etter henvendelse fra spørsmålstiller, slettet jeg mine to innlegg.

Etter å ha sjekket påstander om feil i GEDCOM-id, i forbindelse med bilder, kan jeg bekrefte at det ikke er hold i ovennevte påstander pr dags dato. Legacy versjon 7.5.0.112 fungerer som det er forventet.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet