Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 18 Mai 2008 08:50:15

InnleggSkrevet: 12 Feb 2009 20:39:12    Tittel: Jørgen Johansen Vangenf. 1880 Svar med Sitat

Hei

Søker hans ane slekt for en arbeidskollega, denne familien kommer i senere tid på Vangen gård Mosjøen.

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&fil namn=f01826&gardpostnr=98&merk=98#ovre
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 17 Nov 2007 12:17:52

InnleggSkrevet: 12 Feb 2009 21:36:23    Tittel: Re: Jørgen Johansen Vangen Svar med Sitat

Hei Very Happy
Jørgen`s dåp : KB, Hatfjelldal 1878-1898, side18, nr 23.

Jørgen`s konfirm. : samme KB, side 119, nr9

Hilsen
Grethe Aud Very Happy
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 14 Mar 2005 09:24:44

InnleggSkrevet: 12 Feb 2009 22:25:55    Tittel: Re: Jørgen Johansen Vangen Svar med Sitat

Den Jørgen Johansen vi finner under Krutvatnet Fjellstue i 1900, brukte navnet Jørgen Erlandsen etter at han ble voksen. Hans eldre bror Erik, er min oldefar. Jeg har rimelig god oversikt over denne slekta.

Jørgen Erlandsen ble gift i 1911 med Anne Maria Andersdatter fra Åkervika, Hattfjelldal (f. 10.03.1885 i Åkervik, Hattfjelldal som datter av Anders Mathis Elias Monsen og Anna Kristine Johannesdatter) . Han døde i 1966 og er gravlagt i Hattfjelldal.
Jørgen overtok etter faren arbeidet som fjellstuemann. Overtok også som lappeoppsynsmann for Hattfjelldal reinbeitedistrikt fra 1912. Fra 1917 var han også toller på tollvaktposten som da ble opprettet.
Senere gikk disse oppgavene over til to av hans sønner, Sverre og Arnljot.

Når du etterlyser aner til Jørgen Johansen Vangen, blir jeg i sterk tvil om det kan være samme person du er på jakt etter. Det eneste jeg kan se, er at Jørgen hadde et barnebarn som ble gift Vangen og bosatt i Mosjøen. Litt flere opplysninger kunne derfor være til hjelp slik at jeg er sikker på at vi har riktig person i fokus.

Mvh
Geir
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 12 Feb 2009 22:30:56    Tittel: Re: Jørgen Johansen Vangen Svar med Sitat

Hei

Takker for hjelpa, det er nok den riktige men jeg som har skrevet Vangen på en person for tidlig i slekta her hehehhe!

Dette blir morsomt for han på jobben.

Håper du kan hjelpe noe videre også!

Tor-Ole
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 14 Mar 2005 09:24:44

InnleggSkrevet: 12 Feb 2009 23:13:18    Tittel: Re: Jørgen Johansen Vangen Svar med Sitat

Legger ved et kart som viser foreldre, beste- og oldeforeldre. Vedlegget vises kun for den som er pålogget.
Jeg har adskillig mer informasjon jeg kan oversende når jeg får tid.

Jeg er rimeligvis nysgjerrig på hvem din arbeidskollega er, og vil gjerne ha opplysninger av nyere dato. Jeg forsøker å skaffe meg oversikt over etterslekta til fjellstuemann Johan Martin Erlandsen, men personvernet setter begrensninger.
Jeg ønsker derfor at du benytter knappen PM nedenfor og sender meg en privat melding dersom du kan gi opplysninger om nålevende personer.

Johan Martin Erlandsen/Johan Martin Johannesen/Johan Martin Haugen var sønn av stolmakermester Johannes Erlandsen i Sel i Gudbrandsdalen, også kalt "Maihaug-snekkeren": http://www.bredebygden.com/Artikler/johan_martin.html

Mvh
Geir
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 13 Feb 2009 20:50:06    Tittel: Re: Jørgen Johansen Vangen Svar med Sitat

Hei

Snakket med kollegaen idag å dem er intresert i info dem, deres navn er Tommy Vangen å hans far som jeg forstod født på Vangen går!
Skal sende deg info fra han når han får ordnet det!

Tor-Ole
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet