Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 25 Feb 2009 03:14:48

InnleggSkrevet: 20 Mai 2009 21:43:05    Tittel: Gase Madsen Feeds foreldre Svar med Sitat

Heisann Smile
Min tipptippoldefar Gase Madsen Feed ble født 27 September 1819 i Fjotland/Kvinesdal og døde av Nervefeber 2 Mai 1856 i Sirdal, som sønn av Madsen Jonsen Harbakken fra plassen Nonåsen og Johanne Olsdatter Spinnanger fra Spind, nær Farsund tror jeg.. han giftet seg den 25 Oktober 1846 med Berte Malene Ommundsdatter Feed (1820-1879 og fikk 5 barn, men problemet er at jeg vet så å si ingenting angående Gases foreldre og videre slekt. Hvis noen der ute har opplysninger ang de så ville jeg være svært takknemlig
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 04 Des 2004 03:56:16

InnleggSkrevet: 21 Mai 2009 00:08:05    Tittel: Re: Gase Madsen Feeds foreldre Svar med Sitat

Gase er et sjeldent navn. Han er nok ein etterkommer etter Gase Torkelson, født ca 1475, død på Rafoss, Kvinesdal, etter 1543 Folk på Agder 1500-1560

Mads Johnsen gifta seg juni 1814 Fjotland kirkebok Forlovere var Gase Stensen Veggeland og Sten Johnsen.
Mads Johnsen og boren Sten på Harbakk i FT-1801. Det er nærliggande å gjette at faren heitte John Gasesen og var bror til Sten Gasesen.
Jon Gasesen giftermål 17 nov 1776 LDS IGI. Dåp nov 1737 (3. siste) Fjotland kirkebok Gasse Røylands barn kaldet Joen, vitner Øyu Harbakk og Torchel Røyland.
Døpt nov 1725 Fjotland kirkebok Gasse Røylands barn kaldet Steen.

Denne Gase Røyland er da sannsynligvis ein etterkommer etter Torkel Gasesen på Røyland i 1666 - og Gase Torkelsen Rafoss (ca 1475-ca 1550)
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet