Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 18 Apr 2009 08:00:31

InnleggSkrevet: 28 Jun 2009 12:02:50    Tittel: Lorentz Christian Benjaminsen mellom 1820 og 1829 * Svar med Sitat

Han ble døpt i Domkirken i Trondheim 14.11.1813. Foreldre var Benjamin Pedersen og Aadsel Paulsdatter.

Aadsel døde i 1817 og Benjamin døde i 1820.

Det neste jeg vet om Lorentz er at han ble konfirmert i Rødøy kirke 21.06.1829.

Hva har skjedd med ham mellom 1820 og 1929. Har han hatt fosterforeldre, og i så fall hvem? Lorentz slo seg senere ned på Bjergåå i Tjongsfjorden og stiftet familie her og er opphav til en stor etterslekt bl a i Lofoten.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 10 Mai 2006 08:24:13

InnleggSkrevet: 16 Jan 2012 04:31:04    Tittel: Re: Lorentz Christian Benjaminsen Svar med Sitat

Hei Roar Wangsvik. Jeg heter Terje Christian Bjerkeli og er en etterkommer av Lorentz Christian Benjaminsen . Han var min tippoldefar. Han giftet seg med Randina Nilsdatter fra Tjong i Tjongsfjorden, dato 11/11-1838. I kirkeboken for Rødøy står det at faren til Lorentz heter Benjmin Olsen fra Trondheim. Det var vel ca. da han overtok Bjerga. Jeg har vokst opp i Breivika i Tjongsfjorden, ca rett over fjorden fra Bjerga. Der har jeg hvert mye. Jeg flyttet til Horten i 1967. Han har en veldig stor etterslekt sprett over hele landet. Det er mye i Lofoten også. Jeg holder på med et slektstre og der kan du finne mye om Bjergaslekta som vi kaller det. Jeg ønsker veldig gjerne kontakt. Min e postadr. terje@ bjerkeli.org telf.33073374-48263674. Venlig Hilsen Terje Bjerkeli
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet