Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 05 Sep 2008 06:11:07

InnleggSkrevet: 07 Apr 2010 17:44:04    Tittel: Pliktfogd Friderich Chr. Vibe Brandt Svar med Sitat

Familien til pliktfogd Friderich Chr. Vibe Brandt (1734-1794) og kona Guri Tollevsdatter Beitrusten, f. 1794, er omtalt under Brandtplass i Folldalsboka. I tiden etter at Brandt døde ble den store barneflokken spredt rundt omkring. I Folldalsboka henvises det til Delgobes samlinger der dette skal være omtalt. Er det mulig å få tilgang til Delgobes samlinger, eller er disse opplysningene tilgjengelig på annet vis. Undertegnede er spesielt interessert i sønnen Johannes Fredriksen, f. 1784, som flyttet til Ålvundfjord i daværende Stangvik kommune (nå Sunndal). Han var ikke i Folldal i 1801. Ved søk i 1801-tellingen i hele landet finner jeg kun en aktuell Johannes Friderichsen som tjener på Kårstad i Jevnaker. Kan det være ham?
I Folldalsboka brukes navnet Vibe Brandt - jeg har ikke funnet Vibe-navnet andre steder. Hva er forbindelsen. I kirkeboka - ved bryllup, barns dåp og død, nevnes han som Brandt. Vibe brukes ikke.
Jeg er interessert i å komme i kontakt med noen som kjenner til denne familien. Kanskje kan vi utveksle informasjon.

Mvh
Ove Karlsvik
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 16 Jan 2008 11:32:37

InnleggSkrevet: 07 Apr 2010 21:30:16    Tittel: Re: Pliktfogd Friderich Chr. Vibe Brandt Svar med Sitat

Delgobes samling er tilgjenglig kun fra statsarkivet i Oslo.

http://www.arkivverket.no/fk/classes/fk_arkiv.php?qc=08e46bce6b16c2f04 7591a83dda53d0d&arkivenhetid=4695
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet