Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 18 Nov 2004 10:47:39

InnleggSkrevet: 18 Sep 2010 17:48:08    Tittel: Ikke varige nettadresser på RHD? Svar med Sitat

Er det noen som vet om RHD også har varige nettadresser eller er det noe vi bare har blitt bortskjemt med på Digitalarkivet?

Jeg la inn en del lenker for et par år siden fra ei kirkebok transkribert av RHD i et emne under Halsaboka. Der lenket jeg til noen dåper i kirkeboka for Edøy (Smøla som RHD kaller den) på 1760-tallet. Når jeg nå klikker på disse lenkene kommer jeg til ei kirkebok for Ørsta, og det blir ikke det samme... Wink

Jeg finner ikke noe informasjon om dette på RHD sine sider.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 16 Jan 2008 12:32:37

InnleggSkrevet: 18 Sep 2010 19:07:57    Tittel: Re: Ikke varige nettadresser på RHD? Svar med Sitat

Har også opplevd det samme 1 gang.Men om det er nettsiden eller noe vi gjør feil...si det du;)
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 18 Sep 2010 19:34:47    Tittel: Re: Ikke varige nettadresser på RHD? Svar med Sitat

Jeg har mange emner der jeg har lenket til akkurat denne kirkeboka. Det kommer til å gå en kveld med rettinger. Off, off

Hvordan er det med folketellingene? Jeg fant ikke i farten noen lenker til RHD-folketellinger så jeg har ikke fått sjekket om de lenkene har forandret seg.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 16 Jan 2008 12:32:37

InnleggSkrevet: 18 Sep 2010 21:39:00    Tittel: Re: Ikke varige nettadresser på RHD? Svar med Sitat

Nå er jo både RHD og digitalarkivets kirkebøker linket sammen.Så de er like,men folketellingene synes jeg faktisk er bedre på RHD fordi man kan søke på hele navnet og bostedet:)
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 19 Sep 2010 12:10:20    Tittel: Re: Ikke varige nettadresser på RHD? Svar med Sitat

Kirkebøkene til DA og RHD er ikke linket sammen men folketellingene er det.

Jeg bruker begge databasene ved søk. Av en eller annen grunn har RHD kuttet farsnavn på mange i FT1900, der farsnavnet er fornavn nummer to. Jeg har også funnet ved minst en anledning at fødestedet var ulikt i de to databasene.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan laste opp filer til dette forumet
Du kan laste ned filer fra dette forumet