Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 06 Des 2009 12:33:27

InnleggSkrevet: 14 Des 2010 02:14:56    Tittel: Etterkommere etter Gerda Berge og Viktoria Fjellmoe? Svar med Sitat

Jeg søker (ønsker å komme i kontakt med) etterkommere etter Thomas Mikkelsen og hans to døtre Gerda Berge og Viktoria Fjellmo:

Thomas Andreas Mikkelsen, født 23. august 1871, Furstrand, nå i Dyrøy kommune, Troms.
Han giftet seg i Hammerfest, 12. juli 1903, med Hansine Andrea Maria Sæther (Pedersdatter), født 1. desember 1877, Borge (Vestvågøy), Nordland.

Thomas døde 23. juli 1931.

Thomas og Hansine hadde døtrene:
- Viktoria Therese Nikoline Mikkelsen (gift Fjellmoe/Fjeldmoe), født 25. februar 1904 i Tromsø, død 9. februar 1949 i Bergen.
- Gerda Johanne Indiane Mikkelsen (gift Berge), født 22. oktober 1905 i Vadsø, død 3. april 1992 i Bergen.

Begge døtrene ble konfirmert samme dag, 2. mai 1920 i Mariakirken i Bergen.

Hele familien bodde i Baglergaten 6 i folketellingen 1910

Thomas er nå kystlos, (noen har sagt) sannsynligvis på hurtigruten.

Thomas og hans to døtre ligger begravet under samme gravstein på Solheim Kirkegård på Minde i Bergen.

Kan noen hjelpe, eller kjenner noen som kan, vil jeg være "evig takknemlig"!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 21 Des 2004 01:11:17

InnleggSkrevet: 14 Des 2010 09:44:28    Tittel: Re: Etterkommere etter Gerda Berge og Viktoria Fjellmoe? Svar med Sitat

Hei ! Det er over 60 år siden Viktoria døde. Du kan da prøve om du får opplysninger fra Statsarkivet i Bergen. De kan si om hun hadde etterkommere og hvor de bodde i 1949.

Bergens Tidende har mikrofilm av avisen på Bergen off. Bibliotek ved Bystasjonen.
Der er det vanligvis mulig å finne dødsannonsene for disse personene med navn på etterkommere.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 03 Mar 2005 02:28:57

InnleggSkrevet: 14 Des 2010 16:45:16    Tittel: Re: Etterkommere etter Gerda Berge og Viktoria Fjellmoe? Svar med Sitat

Det jeg kan bidra med, er at Viktoria Therese Nikoline Mikkelsen, ble gift i Korkskirken i Bergen 25/11-1925, med Hans Olai Kristiansen Fjeldmo. Rune
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 14 Des 2010 18:17:30    Tittel: Re: Etterkommere etter Gerda Berge og Viktoria Fjellmoe? Svar med Sitat

Se der ja!

Allerede langt på vei med håndfaste opplysninger! Tusen takk!

Jeg skal nok få arrangert med noen som kan stikke innom biblioteket og lese BT!
(Er så nye utgaver som BT i 1992 også tilgjengelig der?)

Keep 'em coming!
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 21 Des 2004 01:11:17

InnleggSkrevet: 14 Des 2010 18:56:05    Tittel: Re: Etterkommere etter Gerda Berge og Viktoria Fjellmoe? Svar med Sitat

Hei !
Biblioteket har mikrofilm av Bergens Tidende til 2007. Etter det i papirutgave.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 02 Okt 2006 10:41:36

InnleggSkrevet: 14 Des 2010 23:10:59    Tittel: Re: Etterkommere etter Gerda Berge og Viktoria Fjellmoe? Svar med Sitat

Hei !

Har mange ganger fjernlånt mikrofilmer fra BT, og lest di på bibiloteket i Stavanger

Mvh Karl Very Happy
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 13 Jan 2007 07:53:04

InnleggSkrevet: 14 Des 2010 23:36:25    Tittel: Re: Etterkommere etter Gerda Berge og Viktoria Fjellmoe? Svar med Sitat

Du kan også prøve telefonkatalogen. Det er flere Fjeldmo (også med fornavn som tyder på oppkalling), men navnene bør ikke nevnes her.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 16 Des 2010 19:59:38    Tittel: Re: Etterkommere etter Gerda Berge og Viktoria Fjellmoe? Svar med Sitat

En gladnyhet før jul:

Jeg har nå funnet de nevnte etterkommere, og har kommet i kontakt. Jeg har avtalt å utveksle informasjon og fotografier.

(Dette er mitt største gjennombrudd etter 20 års "on-and-off" leting etter denne familien, så jeg er rimelig fornøyd nå!)

Takk alle for gode tips og input!
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 28 Nov 2011 12:32:22

InnleggSkrevet: 28 Nov 2011 00:40:46    Tittel: Re: Etterkommere etter Gerda Berge og Viktoria Fjellmoe? Svar med Sitat

Hi. My grandmother was called Gerda Berge, and was born Gerda Mikkelsen. She grew up in Bergen but she lived in Oslo after she married, and died there. I think she must be the same person, but I can check the details with my mother, Gerda's daughter. If she is the Gerda Mikkelsen you are looking for, I can give you details of her children, grandchildren etc. My mother now lives in England, but Gerda's son still lives in Norway. Let me know if you are still interested.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet