Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 07 Feb 2011 09:46:09

InnleggSkrevet: 08 Feb 2011 21:33:42    Tittel: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

Eg har ei tipp tipp oldemor som heitte Heninga Pedersdotter (Ålesund)Ein stad er faren kalla Hr.Peder.Ho var fødd i 1765(i Vigraslekter står det 1755,men 1765 er truleg rett)Ho blei gift med Tormod Roaldsand i 1788.Systra heitte visst nok Brite og budde på Bratthaugen på Sula.Er det nokon som har noko meir på denne Pederen?
Atle Longva
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 12 Des 2004 02:08:07

InnleggSkrevet: 09 Feb 2011 21:05:51    Tittel: Re: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

tittelen "Hr." på 1700-t. fortel vanlegvis at det er snakk om ein prest, og då er utvalet ikkje så stort.... (men det kan vere at tittelen du har sett, ikkje er historisk).

Har du vigselsinnførsle evt. andre opplysniningar om henne?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

InnleggSkrevet: 09 Feb 2011 23:34:02    Tittel: Re: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

Takk for svaret .Du er nok inne på noko når det gjeld den tittelen.Eg har bladd igjennom heile prestelista,og der er ingen som passar.Heninga og Tormod vart trulova 10.11.1788,og dottera vart døypt 28.02.1790,og både vitne og fadderar er frå Vigra.I kyrkjeboka for Borgund er der ingen vigsel å finne i tida mellom ,og boka for Haram manglar.Så der står det så langt.
Atle Longva
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 10 Feb 2011 00:44:02    Tittel: Re: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

Det er vel desse her då http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16019&idx_id=16019&u id=ny&idx_side=-26
trulova 18.sundag e. trieining (21.sept), vigde 10. nov.
I denne boka er vigselsdatoen (til høgre) berre ført til attmed trulovinga; altså ikkje to skilde lister for truloving og vigsel.

Det står berre "Pedersd." på henne. Vigsla skulle normalt vere i soknet til bruda, så då er ho rimelegvis frå Haram (og på denne tida høyrde vel Vigra til Haram).
Har du sett etter/funne dåpen?
Har du noko haldepunkt for alderen? (FT1801 til dømes) - anna enn "Vigraslekter"

Veit du meir om Brite (Pedersd?) på Bratthaugen? Om du finn foreldra hennar, kan du så undersøkje om dei kan ha ei dotter Henninge.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 11 Feb 2011 23:04:13    Tittel: Re: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

Takk for det med vigselen.Eg er ikkje så dreven med desse kyrkjebøkene, men ein lærer med ein lever.I folketeljinga 1801 er Heninga 36 år og Brite 51(om ho verkeleg var systra.Det står berre at ho "ser ut til" å vere det).Eg har leita gjennom ministerialboka for Haram frå 1753 til 1767for å finne dåpen.Der var berre ei jente som var døypt Heningia ,og det var dottera til presten Henning Abelset.Hr.-tittelen har eg frå Ivar P.Roald i 1966.I Vigraslekter står ho med Ålesund som etternamn,og Martinus Rogne kallar faren berre Peder i Borgund.Så det er vel berre å gje seg i kast med skifta.
Atle Longva
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 12 Feb 2011 11:15:27    Tittel: Re: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

FT1801 tyder på f. 1765 - men det treng ikkje vere rett.
Har du sett i konfirmasjonslister (ca. 14-20 år gl) eller i "Sjeleregistera" som finst for Haram og Borgund (saman med skanna kyrkjebøker)?
Andre opplysningar? Tidspunkt for yngste barn kan evt. gjere f.1755 (Vigraslekter) usannsynleg. Alder ved død?

Eg trur eigentleg ikkje så mykje på den presten. Dersom "Hr." er frå 1900-talet tyder det vel om lag "ein eller annan mann kalla". Dersom ho var prestedotter, ville opphavet neppe vore så anonymt ved trulovinga.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 05 Jan 2005 01:47:12

InnleggSkrevet: 12 Feb 2011 16:48:11    Tittel: Re: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

Først, lurer litt på hvorfor du tror fødselsår til Henninga er feil? Og hvor du finner hennes far benevnes Hr.?

En Brite Pedersdtr er ste-svigermor til datter til Thormod og Henninge, Pernille. Denne Brite er andrekona til Johannes Knutsen (f. på Skageflå), i Bratthaugen. Johannes ble enkemann i 1790 og giftet seg igjen før 1801 med Brite Pedersdtr f. ca. 1750, død 1816. Har ikke funnet vielsen i Borgund. (Jeg har selv notert for mange år siden at jeg skulle sjekke om hun var datter av en plassemann i Bratthaugen. Men har ikke funnet ut av det.) Mannen hennes er en tiptip her i slekta. (Kilde: bl.a. Sulasoga, band 3, s. 246)

Navnet Henning/Henninga er et typisk Bratthaugs-navn.

Tre i Borgund som kan være far til Henninge:
En uekte datter til Peder Eriksen Tyskholmen: Borgund 1766

Datter til Peder Endresen på Flesje Borgund 1750

Datter av Peder Olsen fra Slottsviken Borgund 1758

Finner en Peder Erichsen Ulfeldt i Borgund,han er handlende, trolig også på Tyskholmen? Kan han ha blitt titulert Hr.? Eller Monsieur?

Denne Peder nevnes på Sledingen = Slinningen i Borgund? Kan denne Peder være den samme som nevnes på Tyskholmen og får et uekte barn? Svogeren til denne Peder var hvertfall handlende der, muligvis også denne Peder som nevnes den som får et uekte barn Hermingia i 1766. Tyskholmen er en liten holme - ikke mange som bodde der.

Her står litt om Peder Eriksen Ulfeldt i Borgund .
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 12 Feb 2011 20:02:51    Tittel: Re: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

Vet fortsatt ikke hvem som er din Henninga. Men rett må være rett, jeg fant Henninga Margrethe som er datter av Elen på Giskegjerde, som uekte født og døpt http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15998&idx_id=15998&u id=ny&idx_side=-106 og faren er Peder Eriksen Kiøhl, Tyskholmen. Så er han plassert!
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 12 Feb 2011 20:46:49    Tittel: Re: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

Marianne Sulesund skrev:
Tre i Borgund som kan være far til Henninge:
[...]
Datter av Peder Olsen fra Slottsviken Borgund 1758

den 8 april 1858 er gravlagd "Peder Slotsvigens Datter Henningia, gl. 12 uger"

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15996&idx_id=15996&u id=ny&idx_side=-224
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 13 Feb 2011 15:31:22    Tittel: Re: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

Takk for gode innspel!
Eg trur nok Henninga Margrethe er beste forslaget så langt.Første (og einaste)barnet var fødd i 1790.og etter folketeljing var Henninga 36 år i 1801.Hr.-tittelen til Peder har eg som sagt berre frå Ivar P. Roald,på heller laust grunnlag trur eg.Om ho var fødd utanfor ekteskap kan det forklare "røykteppet".
Vigraslekter har 1755 som fødeår for Henninga.Det kan godt vere ein skrivefeil.Der var forresten ei Henninga til i kyrkjeboka(Kalvestad i 1750)Peder Ulfeldt flytta frå Tyskholmen til Steinvågen i 1759,og døydde i 1764,så han skulle vere utanfor mistanke.
Atle Longva
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 15 Feb 2011 00:57:49    Tittel: Re: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

Her er skiftet etter Peder Erichsen Stenvog i 1764 om jeg ser riktig . Jeg er ikke god nok til å se om her er Henninge som arver noe.

Her er Peder Eriksen Kiøl gifte seg med Marthe Størkersdtr på Male. Borgund 1766 Klarte ikke å finne denne i original kb, men den står der nok. Male er trolig gården i Bud - Hustad sogn. Også en i Søndre Bergenhuus.

Men her er enken som gifter seg opp igjen med Petter Christian Müller i 1768

Jeg klarte ikke å finne noen skifte etter Peder Eriksen Kiøl, kan det være gjort i Romsdal? Det er vel der denne Peder kommer fra, og også enken Marthe. Men igjen, jeg kan ha oversett noe under Sunnmøre.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 15 Feb 2011 08:30:23    Tittel: Re: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

I skiftet etter Peder Erichsen Steenewaagen var arvingane enkja Magrete Clarsdatter og borna Niels Pedersen 9 år og Else Magrete Pedersd. 6 år.

Men om Peder hadde uekte born, ville dei ikkje utan vidare ha arverett etter faren - og dermed ville dei ikkje stå her.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 15 Feb 2011 13:50:50    Tittel: Re: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

Jeg håpet den godeste Peder hadde stått frem og bekreftet og lagt Henninga til som arveberettiget, "lyst barnet i kull". Om Peder Eriksen Kiøhl (Kjøl) er faren så har datteren sin fars etternavn, etter skikken skulle hun ikke bruke dette etternavnet om hun var "uekte" og ikke lyst i kull og kjønn. Men hvor lenge og hvor strengt ble disse reglene praktisert? Men jeg fant i kb for Borgund at Henninga Margrethe Pedersdtr Kiøhl ble konfirmert 1788 i Borgen og er 22 år. Trolig konfirmert i Borgund kirke, ikke Giske. Men det hjelper lite mht hvem hun var i forhold til Henninga på Roald.

Finner Henninga på høyre side nr 3 død i Haram 1827 da står hun som 72 år. Denne alder stemmer med f. 1755, men her det er feilskriving da, hun var bare 61 - 62 år?
I FT 1815 Haram er Henninga 60 år.
I 1801-tellingen på på Roald er hun 36 år. og mannen som er født i 1763 er 38 år.

Da gjenstår kanskje bare evt skifter etter foreldre til de andre 'ektefødte' Henninge Pedersdtr. ?
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 15 Feb 2011 15:57:42    Tittel: Re: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

Tja, tenkjer dette hjelper ganske mykje.

Henninga Margrethe Pedersdtr Kiøhl vart konfirmert 21.s.e.trieining (12.okt) 1788, rett lenkje: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15998&idx_id=15998&u id=ny&idx_side=-139
Dette var i Borgund prestegjeld, og ho høyrde tydelegvis til der.

Henninga Pedersd. som Atle spør etter vart trulova i Haram 18.s.e. tr (21.sept), altså 3 veker før. For det første skulle ho vore konfirmert først, og trulova og vigd etterpå. For det andre skulle truloving og vigsel (ifl. Kristian Vs lov) vere i heimesoknet til bruda. Avvik frå den siste regelen kunne rett nok avtalast med soknepresten. Til saman tyder dette mykje på at konfirmant og brud i 1788 var to ulike Henninga Pederdøtre.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 15 Feb 2011 22:44:43    Tittel: Re: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

Ja, det er sant, jeg fikk ikke regnet dato for konfirmasjon. Jeg har denne slekta som en "bi-slekt" via Bratthaugen og ste-svigermor til Pernille Tormodsdtr Roald.

Men, hm, om hun er konfirmert i Borgund kan hun være født annet sted.... .
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 25 Nov 2012 17:52:57    Tittel: Re: Hr.Peder i Borgund-fanst han? Svar med Sitat

Marianne nemner at ho kan vere fødd ein annan stad,og det trur eg ho må vere.Eg har bladd gjennom kyrkjebøkene for både Haram og Borgund for tida 1755 til 1766, og der er ingen som passar, anna enn ho som vi eigentleg har "sjekka ut".(Eigentleg skriv eg dette for å vekkje opp att emnet.Ikkje fordi eg trur det har kome til noko nytt,men......
Atle
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet