|
Slektsforum DIS-Norge
|
| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 15 Mai 2012 03:26:39 Innlegg: 197 Bosted: SOFIEMYR
|
Skrevet: 30 Mar 2011 18:04:39 Tittel: Ingebor Anna Conders f 1744 Edøy |
|
|
Hei
Har kommet til min 7. generasjon "bestemor", Ingebor Annan Conders, gift på Smøla med Jens Olsen Kåsbøll.
Etternavnet Conders finner jeg på bare tre personer i F1801. Ingebor Anna f 1744, Reinholdt f 1764 (Thingvold) og Lisbeth Sophia f. 1726 (gift i Orkdal).
Noen som kan noe om hvor navnet Conders kan ha kommet fra? Har google osv, men ikke noe å spore opp..
mvh
Svein A |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 03 Sep 2005 02:49:12 Innlegg: 2442 Bosted: OPPHAUG
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 10 Jun 2008 08:28:00 Innlegg: 378 Bosted: SMØLA
|
Skrevet: 30 Mar 2011 19:33:25 Tittel: Re: Ingebor Anna Conders f 1744 Edøy |
|
|
Jochum Berntsen Conders foreldre var Bernt Conders og Maren Reinholdtsdatter Suhrland. Det er sagt at Bernts far var Albert el. Albricht Conders. Marens far var Reinholdt Petersen Suhrland, kjøpmann i Trondheim. Jeg tror det skal være mulig å finne mere om Surland/Suhrland-slekta i det gamle brukarforumet på digitalarkivet.
Når det gjelder Martha Henriksdatter Hals så var altså hennes foreldre Henrik Isaksen Hals fra Tustna og kona Ingeborg Olsdatter (Odden/Aaden?). Henriks foreldre var Isak Danielsen Hals(e) og kona Anne Henriksdatter f. Aksetvik, hun var fra Hitra, og datter til Henrik Aksetvik og kona Karen Mogensdatter (Heggåsen?).
Da skal du ha noe å forske på. Sjekk også tråden her om Anna Catharina Isaksdatter Hals så finner du også noe.
Mvh. Kjell |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 15 Mai 2012 03:26:39 Innlegg: 197 Bosted: SOFIEMYR
|
Skrevet: 30 Mar 2011 19:47:12 Tittel: Re: Ingebor Anna Conders f 1744 Edøy |
|
|
Hei
Takk, takk
Her var det mye interessant. Jeg må finlese dette og sjekke opp mot en del jeg har funnet selv. Interessante forum også for en fersking...
mvh
Svein A |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp filer til dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|