Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 29 Jul 2011 11:34:56

InnleggSkrevet: 17 Nov 2011 16:18:06    Tittel: Skrive Slektsbok Svar med Sitat

Hei Smile

Etter å ha holdt på med slektsforskning i et par år nå, så har jeg samlet en god del informasjon og bilder og vil gjerne lage noe som er lett og moro for familie og venner å se og bla i. Det hadde vært kjempeflott å fått laget ei ordentlig hardback-bok, og slike tjenester tilbys vel på nettet. Dette blir ikke en oversikt over alle mine forfedre, men ei lita grein av slekta begrenset til en gård og den gårdens historie.

Er det noen som har erfaring med dette? Boka skal ikke bare være til "pynt" men også fungere som et historisk dokument, kan man kanskje si, for hele ettertiden å beskue. Det skal altså se ordentlig og profesjonelt ut også.

Håper på svar Very Happy

Mvh
Rune
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 12 Nov 2005 09:11:03

InnleggSkrevet: 17 Nov 2011 21:58:51    Tittel: Re: Skrive Slektsbok Svar med Sitat

Hei

Har du sett i boka "Lag Slektsbok"? Er en del tips og triks å hente der. Se mer her: http://www.disnorge.no/cms/node/326
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 03 Feb 2011 12:12:08

InnleggSkrevet: 18 Nov 2011 21:37:29    Tittel: Re: Skrive Slektsbok Svar med Sitat

Jeg lager slektsbok via nettstedet http://www.blurb.com/

Jeg skriver/setter inn bilder i programmet InDesign. Slektstre lager jeg med slektsprogrammet Reunion og setter inn illustrasjoner. Når boka er ferdig skrevet, lagrer jeg som PDF og får så laget en hard-perm-bok via dette nettstedet. Tror ikke du trenger InDesign, andre program kan sikkert fungere.

Man kan bestille ei bok og ei bok - bra billedkvalitet er det også.

s
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 03 Des 2004 05:33:22

InnleggSkrevet: 20 Nov 2011 00:13:46    Tittel: Re: Skrive Slektsbok Svar med Sitat

Dette var interessant, Siri.

Så er det bare å vente til slektsgranskingen er ferdig.... og boka kan trykke..... Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 03 Nov 2006 10:10:00

InnleggSkrevet: 20 Nov 2011 00:53:23    Tittel: Re: Skrive Slektsbok Svar med Sitat

Jarl skrev:
Så er det bare å vente til slektsgranskingen er ferdig....

Men når blir den det Question

Selv laget jeg en slektsbok for ti år siden, og måtte revidere den nå i år, siden det var kommet til ganske mange nye opplysninger. Wink Men det er jo gøy å holde på, da. Jeg har ikke brukt noen programmer (bortsett fra Word) for å lage boka, bare så det er sagt.

Mvh
Else B.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 06 Jan 2005 11:48:33

InnleggSkrevet: 20 Nov 2011 04:15:55    Tittel: Re: Skrive Slektsbok Svar med Sitat

Nei jeg tror heller ikke jeg blir ferdig med min slekt, men hadde tenkt å bli ferdig med mye av den iallefall før jeg kanskje gir slektsboik. Jeg har kanskje grunnlag for flere slektsbøker da.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 03 Des 2004 05:33:22

InnleggSkrevet: 20 Nov 2011 10:50:13    Tittel: Re: Skrive Slektsbok Svar med Sitat

He he. Vet ikke hvordan det er med deres slekt, men min vokser i alle ender. Bakover, fremover og utover. Så vi er nok veldig enige. Og, om det er aldri så uferdig og smertefullt, så må jeg jo noen ganger trykke på "print" eller "del" og la andre se det jeg finner.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 07 Jan 2012 06:07:11

InnleggSkrevet: 29 Feb 2012 01:17:14    Tittel: Re: Skrive Slektsbok Svar med Sitat

Hva med å utgi sleksbok som ebok? Jeg hjelper gjerne til med å lage ebok av slektabøker. Bare ta kontakt.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet