Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 08 Des 2004 03:49:21

InnleggSkrevet: 19 Jan 2012 20:22:14    Tittel: Hvem besøker min, eller din, hjemmeside? Svar med Sitat

Jeg har forsiktig begynt å legge opp en del av min slektdatabase på Internet. Valgte The Next Generation of Genealogy Sitebuilding (c) (TNG) fordi jeg likte utseende og det var ikke så dyrt.
Min hjemmeside
Etter ett par måneder fikk jeg noen merkelige e-postmelinger som så ut som de kom i fra TNG systemet, men uten gyldig e-post adresse, noe som egentlig ikke er mulig. Det gikk ikke å se hvilket IP nummer de kom ifra, men det varte bare ett par dager så har de sluttet. Trolig fordi jeg ikke svarte eller gjorde noe annet med dem.

I forbindelse med dette tok jeg en titt på hvem som hadde besøkt mine sider. Jeg har tre muligheter til det. En enkel statistikk fra Web-hotellet (One.com) som viser besøk av alle søkmotorers indekseringssystemer, en komplett statistikk som viser alle besøk på de forskjellige sidene med informasjon om operativsystem etc etc og TNGs egne system som viser hvem som har besøkt mine TNG sider. Jeg fant att det var en del som jeg antar er vanlige mennesker, Google og andre søkmotorer var flittige besøkere, samt en del jeg ikke riktig forstår meg på.

Ett par med norske adresser var flittige gjester, ved å se på hvilke sider og hvor mange sider, trolig ikke en vanlig slektsforsker. En del fra Ukraina, Kina etc var trolig på besøk for å finne adresser for å sende Spam.

Det er enkelt å sperre for adresser man ikke vill ha besøk fra, men før jeg setter stopp for for mange skulle jeg gjerne vite om det er andre som har erfaring eller har spørsmål om dette.

Vennlige hilsner
Niels

Min hjemmeside
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet