Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 31 Jul 2012 10:30:01

InnleggSkrevet: 02 Apr 2010 02:06:49    Tittel: Oppslag i bygdebok for Jölster önskes. Svar med Sitat

Hei!

Er det noen der ute som kan väre behjelpelig og gjöre ett oppslag i bygdebok for ''Jölster'', det gjelder ''Daniel Näreböe/Nedreböe'' som blev gift 16/2-1755 med ''Agathe Gundersdtr. Gröneng'', jeg undrer på om de etablerte sig i Bergen rett etter vielsen, og ''Daniel'' må da ha farsnavn ''Sörensen''.
HVA STÅR DET OM DE Rolling Eyes

Kan dette väre far til Daniel på Nedrebö ?? : http://www.sffarkiv.no/sffbasar/default.asp?p=result&paging=yes&ptype= single&db=dbskifte&page=1&sql=low%5Fgard+like+%27n%25%25%27++AND+low%5 Ffornamn+like+%27s%25ren%25%27++&appinfogard=&appinfostol=&appinfourl= &id=1

Ellers henviser jeg til ''debattforum'' : http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar &temanr=77303&sok=&nr=62&antinnlegg=5&startnr=51&antall=50&spraak=#ank er

Mvh,Svehn. Cool
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 12 Jan 2005 11:38:46

InnleggSkrevet: 28 Okt 2011 13:52:57    Tittel: Re: Oppslag i bygdebok for Jölster önskes. Svar med Sitat

Hei.
Du har sikkert funne fram til problemet ditt.
Men eg har boka Soga om Jølst fram til 1801. Der kan eg lese at faren til Danel var Søren Danelson Nærbøe. Skifte etter han i 1730 gikk til enkja hans Birte Andersdotter og borna deira Danel 5 år og Ane 2 år. Dei gifte seg i 1722.
Vidare finn eg at i 1755 brv.(betyr vel kanskje gifte) Danel N. og Agate Gunnardotter Grøning. Då var Danel kanskje 30 år.
Vidare finn eg ut at mor hans, Birte skjøtte frå seg alt i 1771. Ho hadde 5 born til som ho fekk med Simo Person. Der står då at Danel Sørensen budde på Mølenpris i Bergen.
Eg kan ta kopi å sende til deg om du ynskjer det.

MVH
Elen Marie
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 31 Jul 2012 10:30:01

InnleggSkrevet: 02 Feb 2012 04:47:45    Tittel: Re: Oppslag i bygdebok for Jölster önskes. Svar med Sitat

Hei!

Litt vel sent, jeg såg det först nå, men jeg hadde allerede fått hjelp.

Men MANGE TAKK for att du ville hjelpe. Smile
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet