Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 07 Nov 2009 12:55:34

InnleggSkrevet: 12 Apr 2012 15:27:45    Tittel: Uldrich Christian Meyer Svar med Sitat

Til dere "letere" der ute.

Står fast,bakover med mine aner....

Foreldre til Uldrich Christian Meyer[b] født 1742, Strømmen,Stavern Vestfold

Håper på bistand Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 01 Des 2004 03:25:05

InnleggSkrevet: 12 Apr 2012 21:19:30    Tittel: Re: Uldrich Christian Meyer Svar med Sitat

Annette skrev:

Foreldre til Uldrich Christian Meyer født 1742, Strømmen,Stavern Vestfold

Du får starte med å fortelle alt du vet om denne karen. Hvem var han gift med, når og hvor ble han gift, hvor bodde han, hvem var barna, når og hvor ble de født, og når og hvor døde han?

At han skal være født i Strømmen i Stavern er nemlig et dårlig utgangspunkt. Meg bekjent finnes det ikke noe Strømmen i Stavern. Derimot finnes Strømm(en) sogn nord i Vestfold, men da 10 mil fra Stavern. Så det kunne være greit å kjenne kilden for fødselsår og fødested.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 12 Apr 2012 22:04:26    Tittel: Re: Uldrich Christian Meyer Svar med Sitat

Kristian skrev:
Annette skrev:

Foreldre til Uldrich Christian Meyer født 1742, Strømmen,Stavern Vestfold

Du får starte med å fortelle alt du vet om denne karen. Hvem var han gift med, når og hvor ble han gift, hvor bodde han, hvem var barna, når og hvor ble de født, og når og hvor døde han?

At han skal være født i Strømmen i Stavern er nemlig et dårlig utgangspunkt. Meg bekjent finnes det ikke noe Strømmen i Stavern. Derimot finnes Strømm(en) sogn nord i Vestfold, men da 10 mil fra Stavern. Så det kunne være greit å kjenne kilden for fødselsår og fødested.

Ulrik Christian Meyer er 59 år i FT1801, bosatt i Larvik som underfogd. Følgelig var han født circa 1742 - oppgitt alder i folketellingene er jo ofte unøyaktig.

Overkanonér Ulrik Christian Meyer ble gift 20. november 1782 i Stavern med Anne Nilsdatter Strøm. Strøm må nok her oppfattes som hennes slektsnavn, og ikke som noe bosted. Tør jeg gjette på at Strømmen, Stavern, Vestfold er en konstruksjon med utgangspunkt i denne vielsen?

Ifølge Familysearch ble en Ulrik Christian Meyer døpt 9. desember 1746 i København, sønn av Christian Meyer og Karen Pedersdatter. Det kan hende at det er rett mann, men det må i tilfelle bevises.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 13 Apr 2012 13:53:24    Tittel: Re: Uldrich Christian Meyer Svar med Sitat

Hei Kristian.
Takk for svar.

Dersom jeg visste ALT det som Du ønsker å vite," hvem han var gift med,når og hvor
han ble gift,hvor han bodde, hvem barna var, når og hvor han ble født............,og hvor han døde,DA hadde jeg ikke søkt etter hjelp.
Det som jeg visste skrev jeg i etterlysningen.........

Jeg skrev heller ikke i Strømmen i Stavern
Dersom du skal "kverulere" slik, så unngå heller å svare.......[/b]
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 13 Apr 2012 20:48:18    Tittel: Re: Uldrich Christian Meyer Svar med Sitat

Annette skrev:
Hei Kristian.
Jeg skrev heller ikke i Strømmen i Stavern
Dersom du skal "kverulere" slik, så unngå heller å svare.......[/b]

Jeg beklager at du oppfatter det slik, men jeg ønsker kun et sikkert utgangspunkt når jeg skal lete.

Når jeg spør etter flere opplysninger, er det ikke for å være kjedelig. Det kan ligge spor gjemt i alle slags opplysninger, og siden du er etterkommer etter Ulrik Christian Meyer, var det jo grunn til å tro at du visste noe om hans kone, barn og senere liv.

Nå fant jeg selv fram til vielsen og FT1801-oppføringa, og det var nettopp opplysningene der som jeg benyttet til å gi deg et begrunnet svar.

Vennlig hilsen
Kristian Hunskaar
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 14 Apr 2012 13:02:34    Tittel: Re: Uldrich Christian Meyer Svar med Sitat

Hei Kristian Smile

OK. Smile
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 22 Okt 2009 08:57:43

InnleggSkrevet: 14 Apr 2012 15:22:54    Tittel: Re: Uldrich Christian Meyer Svar med Sitat

Hei Annette!

Jeg kan ikke se at Kristian er kverulerende, tvert i mot tror jeg han ønsket fler opplysninger for å kunne hjelpe deg videre. Han har en utrolig kunnskap som vi skal være glade for at han deler med oss andre.

Men jeg har et spørsmål til deg:
Hvis du ikke vet noe mer om Uldrich Christian Meyer, som feks. hvem han var gift med, barn osv., hvordan vet du da at han er din ane? Du må vel ha koblet han opp mot noe/noen?

Hilsen Kari
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet