Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 14 Nov 2004 02:48:54

InnleggSkrevet: 08 Des 2004 23:08:15    Tittel: Christian Poulsen, fra gården Rise i Sem. Svar med Sitat

Denne meldingen er flyttet fra DIS-Vestfolds etterlysningssider.
Hei.
Leter etter anene til Christian Poulsen,Agronom fra gården Rise i Sem Jarlsberg pr,gj.
Christian Poulsen fikk sønnen (uækte) Christian 1.4.1850. i Seljord med Dordi Olsdatter Brubakken ( 1825)
Er det noen som har kjennskap til dette, er takknemelig for svar.

Mvh. Unni Knudsen
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 11 Aug 2009 08:49:23

InnleggSkrevet: 16 Apr 2012 16:55:25    Tittel: Re: Christian Poulsen, fra gården Rise i Sem. Svar med Sitat

Ser det er noen år siden du sendte denne meldingen. Christian Paulsen var min tipoldefar og jeg leter også etter han. Har du fått noen svar som du kan dele med meg?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 14 Nov 2004 02:48:54

InnleggSkrevet: 30 Apr 2012 12:24:59    Tittel: Re: Christian Poulsen, fra gården Rise i Sem. Svar med Sitat

Hei Jorun,

Denne forespørselen er faktisk ikke min, men den er lagt inn av meg for mange år siden da vi flyttet spørsmål over til Slektsforum da det ble opprettet. Før Slektsforum ble etablert hadde vi i DIS-Vestfold et eget forum.
Dessverre har jeg ikke noen e-post adresse til Unni Knudsen stilte spørsmålet.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 11 Aug 2009 08:49:23

InnleggSkrevet: 01 Mai 2012 17:45:34    Tittel: Re: Christian Poulsen, fra gården Rise i Sem. Svar med Sitat

Takk for opplysningen. Da venter jeg ikke på svar fra henne. Smile
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 05 Jan 2011 03:17:41

InnleggSkrevet: 02 Mai 2012 21:13:52    Tittel: Re: Christian Poulsen, fra gården Rise i Sem. Svar med Sitat

Hei!

Eg er tip tipp oldebarn til Christian Poulsen, agronom på gården Rise i Sem, og Dårdi Ellefsdotter Brubakken frå Flatdal i Seljord kommune. Eg har ikkje klart å finne ut noko om anene til Christian Poulsen, men er veldig interessert viss det er nokon som har opplysningar.

mvh Marit Haugetuft
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 05 Jan 2011 03:17:41

InnleggSkrevet: 02 Mai 2012 21:58:34    Tittel: Re: Christian Poulsen, fra gården Rise i Sem. Svar med Sitat

Hei! Såg no at du hadde svara på ei etterlysing eg la ut i fjor. Beklager!,har ikkje vore inne her på lenge. Finn du ut noko om anene hans er eg svært interessert. Eg har funne ut litt om bror til Dordi ( barnebarn til agronom Christian), han heiter også Kristian. Han for til Amerika i ca 1905, vart gift med Emma og fekk tre barn, Esther, Thorvis og Matti(?). Han døydde 20 nov 1969 i Carlton. Før det trur eg dei budde i Saint Louis, Minnesota.

mvh Marit
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet