|
Slektsforum DIS-Norge
|
| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 17 Sep 2009 05:09:18 Innlegg: 12 Bosted: FOLKESTAD
|
Skrevet: 25 Apr 2012 10:10:56 Tittel: Helle Marie Aagesdatter - Kongsberg-Holmestrand-Barbu-Porsgr |
|
|
| Jeg prøver å følge bevegelsene til Helle Marie Aagesdatter som ble døpt 1 des 1774 i Kongsberg. (Foreldre:Aage Hansen Holm og Poulina Poulsen Holter) Hun giftet seg med Johannes Erlandsen 16 jan 1798, jeg tror hun fikk barn i Kongsberg før de flyttet til Holmestrand og fikk fire barn der før flytting igjen til Arendal/Barbu. Ektemannen døde i Tromøy/Barbu i 1832, og 28. april 1833 ser det ut til at hun flytter til Porsgrunn som enke Helene Thoresen sammen med sønnen Olaus(som reiser videre til Moss, gifter seg der og drar tilbake til Barbu og får barn....) Hun er også omtalt som Helle Maria Holm. Så vet jeg en ting til: At Olaus reiser til Oslo ca. forsommeren 1835 sammen med kone, barn og gammel mor. Det er mer sannsynlig at dette er Helle enn moren til Olaus kone, Karen, - siste gjør svært lite av seg og holdt altså til i Moss. Leter altså etter flere spor etter Helle/Helene: i hvilken grad hun var i Porsgrunn, om hun flyttet tilbake til Barbu, siden til Kristiania, og veldig gjerne hvor hun åndet ut. (puh....) |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 07 Okt 2008 04:10:16 Innlegg: 3078 Bosted: MANDAL
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 17 Sep 2009 05:09:18 Innlegg: 12 Bosted: FOLKESTAD
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp filer til dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|