Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 19 Des 2004 09:25:23

InnleggSkrevet: 02 Mai 2012 19:44:24    Tittel: xe stikkordregister i Word Svar med Sitat

God dag: Er det noen som sikkert vet/eller sikkert ikke vet, om xe-koden som jeg i dag har på personene i Word (og som er ok der) vil fungere dersom word-filen blir overført til et program til en annen leverandør. F.eks. et layout-program InDesign o.l.
Eller er dette en "ren" word/microsoft sak ?.
Mh
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 10 Jan 2011 04:05:43

InnleggSkrevet: 03 Mai 2012 04:28:32    Tittel: Re: xe stikkordregister i Word Svar med Sitat

Hvis det du spør om, viser seg ikke å fungere i Word, kan jeg foreslå at du forsøker å åpne en kopi av dokumentet i f.eks Abiword eller Openoffice. Begge programmene kommer opprinnelig fra Linux-verdenen som kunkurrenter til Word hhv. Office, er gratis og leser stort sett alt fra alle Word-versjoner (i motsetning til Word!). Dokumentet kan så lagres i veldig mange forskjellige formater.

Uansett hva du gjør; sørg for å ha en backup, skal du 'leke' med andre løsninger, gjør det med en kopi!

Mvh Olaf
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 06 Sep 2012 04:01:01

InnleggSkrevet: 03 Mai 2012 12:15:31    Tittel: Re: xe stikkordregister i Word Svar med Sitat

Jeg har kjørt en del rapporter fra Legacy i RTF-format, med stikkord-register og innholdsfortegnelse. Regner med at disse bruker disse xe-kodene?

Ved import i LibreOffices nyeste versjon 3.5.x så fungerte disse register-oppføringene ikke.
Ved import i LO's forrige verson, 3.4.x fungerte de helt fint. Legacy la inn registeroppføring på alle navn, med etternavn som hovedgruppe og fornavn deretter. Når man da la inn et stikkordregister i LO ble alle disse oppføringene automatisk satt inn i registeret.

Jeg har sendt bug-rapport til LO, og fått beskjed om at dette RTF-problemet nå er fikset, men jeg vet ikke om det allerede er implementeret i nyeste offisielle versjon.

Vet ikke om dette var noe hjelp, da jeg slet litt med å finne ut hva du egentlig spurte om.. Wink
Men hvis du tester dette i LO og finner at det ikke virker, så er det altså allerede fikset, og kommer sannsynligvis i neste versjon. Det oppdateres ofte..
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 19 Des 2004 09:25:23

InnleggSkrevet: 03 Mai 2012 21:14:41    Tittel: Re: xe stikkordregister i Word Svar med Sitat

Takker for gode tips og råd.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan laste opp filer til dette forumet
Du kan laste ned filer fra dette forumet