|
Slektsforum DIS-Norge
|
| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 03 Sep 2005 06:20:30 Innlegg: 208 Bosted: ÅS
|
Skrevet: 30 Mar 2012 22:13:08 Tittel: Fra Norge til Sør-Afrika ca.1900 - Cape Town |
|
|
Etter mange års leting etter min tippoldefar i diverse land har jeg funnet det første sporet av han - i Sør-Afrika. I basen "Cape Town Archives Repository" står han oppført i 1905 : Application for letters of naturalization.
Er det noen som vet hvordan man kan få se papirene i saken ? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 18 Mar 2012 09:09:14 Innlegg: 19 Bosted: Stavanger
|
Skrevet: 16 Mai 2012 17:49:27 Tittel: Re: Fra Norge til Sør-Afrika ca.1900 - Cape Town |
|
|
Hei
Du har kanskje allerede funnet ut av ting men...
Fant du informasjonen på National Archives of South Africa (NASA)
http://www.national.archsrch.gov.za/sm300cv/smws/sm300dl
Kontaktinfo finner du i så fall her:
http://www.national.archives.gov.za/index.htm
Jeg sendte en forespørsel til arkivet i Pietermaritzburg mht. min oldefars dødsfall som dukket opp i arkiv der. (Natal, Durban). Jeg oppga "reference" og la ved kopi av "result details". Har så langt fått glimrende hjelp. Avskrift av "death notice" medførte flere spørsmål som jeg nå har sendt av gårde... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 03 Sep 2005 06:20:30 Innlegg: 208 Bosted: ÅS
|
Skrevet: 11 Jun 2012 08:44:40 Tittel: Re: Fra Norge til Sør-Afrika ca.1900 - Cape Town |
|
|
Ja, jeg fikk nettopp svar derfra.
Har tatt sin tid. Tok kontakt med dem for en god stund siden. Etter å ha fylt ut noen skjemaer som jeg fikk på mail, fikk jeg for kort tid siden kopi av papirene som viste at det var rett person, og at han søkte om statsborgerskap der i 1905. Det stod også fødselsdato, fødested og yrke.
Gjorde et søk i basen Ancestry24. Ser der at det er en person med samme navn som døde i Sør-Afrika i 1939. Skal sende en ny mail for å se om dette kan være samme person. |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp filer til dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|