|
Slektsforum DIS-Norge
|
| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 17 Sep 2009 05:09:18 Innlegg: 12 Bosted: FOLKESTAD
|
Skrevet: 07 Jul 2012 22:27:04 Tittel: Emil!! |
|
|
Jeg leter etter opplysninger om Emil Olsen for å justere og evt. korrigere opplysninger jeg har fra før. Etter det jeg kjenner til, skal han opprinnelig være fra Røros, men ble sendt til en kondisjonert familie i Trondheim og derfra blitt "send på" bryggerkurs i Tyskland. Han skal ha giftet seg under sin stand i følge familien i Trondheim og siden tatt med seg sin kone til Kristiansand og i følge ubekreftede opplysninger blitt ølbrygger ved Arendals bryggeri. Han har en "oldedatter" med navn Alnæs som var student i Oslo i 1979.
Olsen skal ha levd midt på 1800-tallet, men jeg har ingen datoer. Av opplysningene jeg har fått, er jeg særlig usikker på den om tilknytning til bryggeriet i Arendal (alternativt navn Kittelsbukt bryggeri i Arendal) siden de på den tiden hadde en bryggerimester som het Ole Olsen, som ikke kom fra Røros, men fra nærområdet. De fleste opplysningene har jeg fra avdøde Alf R. Bjercke. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 02 Des 2004 08:04:42 Innlegg: 2810 Bosted: TRONDHEIM
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp filer til dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|