Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Dette forumet er stengt, du kan ikke starte nye, svare på eller endre emner    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 09 Jan 2012 09:25:11

InnleggSkrevet: 08 Jul 2012 17:13:00    Tittel: tyding av kirkebok-Ringsaker 1766-foreldre til Goro og Jens Svar med Sitat

jeg klarer ikke helt å lese hva det står. nr. 3 på venstre side : Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Ringsaker, Ministerialbok nr. 2 (1747-1774), Fødte og døpte 1766, side 219-220.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9064&idx_id=9064&uid =ny&idx_side=-111

jeg gjettet på Ole Larsen eller Hansen, dæli og Anne Jensdtr eller aase Jansdtr og sønnens navn= Jens.

en link til fra 1767, som gjelder kona til Jens. Goro eller Gønner er født febr.1767 Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Ringsaker, Ministerialbok nr. 2 (1747-1774), Fødte og døpte 1767, side 225-226.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9064&idx_id=9064&uid =ny&idx_side=-114

Disse to er senere gift , og finnes på folketellinga i Wang 1801 med barna : Christen, Ole, Hans,Anne og Ragnil Jenss eller Jensd.

Det ser ut til å være tipp x 3 oldeforeldre. Noen som kan hjelpe, slik at jeg kan finne en gren til ?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 12 Des 2004 02:08:07

InnleggSkrevet: 08 Jul 2012 17:48:41    Tittel: Re: tyding av kirkebok-Ringsaker 1766-foreldre til Goro og J Svar med Sitat

det kom visst i feil forum - moderator får sikker til å flytte det.

eg les
"Ole Hansen Dæli Eie paa Weldre og Anne Jensd. B [barn] Jens"

for seinare bruk kan det vere greit om du postar den andre tydinga i eit eige tema
(sjå rettleiing først i forumet), og etterlysing etter slekt og personar i det geografisk inndelte forumet.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Dette forumet er stengt, du kan ikke starte nye, svare på eller endre emner Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet