Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 10 Okt 2009 11:39:45

InnleggSkrevet: 18 Jan 2011 17:02:12    Tittel: Annæus Eriksen Myklevand - død i butikkbrannn ca 1929 Svar med Sitat

Annæus ble født i Grong i 1875, og flyttet mye rundt i landet. I et notat jeg har fått står det at han til slutt kom til Båtsfjord. Her drev han butikk. Butikken brant i ca 1929. Annæus og noen til gjorde sitt ytterste for å redde mest mulig. Så satte han seg ned i en stol for å hvile, og der og da døde han.

Er det noen som vet mer om dette - og som kan fortelle meg om når dette skjedde, mer eksakt?

Ivar Leveraas, Oslo
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 21 Jun 2010 11:02:20

InnleggSkrevet: 14 Jul 2012 22:32:35    Tittel: Re: Annæus Eriksen Myklevand - død i butikkbrannn ca 1929 Svar med Sitat

Ivar skrev:
Annæus ble født i Grong i 1875, og flyttet mye rundt i landet. I et notat jeg har fått står det at han til slutt kom til Båtsfjord. Her drev han butikk. Butikken brant i ca 1929. Annæus og noen til gjorde sitt ytterste for å redde mest mulig. Så satte han seg ned i en stol for å hvile, og der og da døde han.

Er det noen som vet mer om dette - og som kan fortelle meg om når dette skjedde, mer eksakt?

Ivar Leveraas, Oslo

Hei.
Har du fått svar på dette?
Jeg vet om en kar som kanskje vet noe dersom du ønsker.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 15 Jul 2012 13:39:54    Tittel: Re: Annæus Eriksen Myklevand - død i butikkbrannn ca 1929 Svar med Sitat

Hei
Takk for svaret.
Desverre, jeg har ikke fått noe svar på mitt spørsmål om Annæus Myklevand. Adresseboka for 1930 for Finnmark viser at han var i Båtsfjord. Kirkekontoret har gått gjennom dødsfall fra 1925 til 1940, uten å finne ham. Jeg har også gått gjennom avisa Finnmarken fra 1.7.1929 til 31,12.1931, også uten å finne ham.

Han skal ha vær en person utenom det vanlige. Det er rart om det ikke finnes spor etter ham i Båtsfjord.

Ivar Leveraas
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 21 Jun 2010 11:02:20

InnleggSkrevet: 15 Jul 2012 16:48:46    Tittel: Re: Annæus Eriksen Myklevand - død i butikkbrannn ca 1929 Svar med Sitat

Ivar skrev:
Hei
Takk for svaret.
Desverre, jeg har ikke fått noe svar på mitt spørsmål om Annæus Myklevand. Adresseboka for 1930 for Finnmark viser at han var i Båtsfjord. Kirkekontoret har gått gjennom dødsfall fra 1925 til 1940, uten å finne ham. Jeg har også gått gjennom avisa Finnmarken fra 1.7.1929 til 31,12.1931, også uten å finne ham.

Han skal ha vær en person utenom det vanlige. Det er rart om det ikke finnes spor etter ham i Båtsfjord.

Ivar Leveraas

Hei. Vi har mange historieinteresserte mennesker i Båtsfjord. Den ene heter Arnulf Grefstad, kan mye om båtsfjord sin historie.
Bruker du Facebook? Arnulf er der.
Tom Arild Antonsen bor i Vadsø, men er over middels historieinteressert. Han er også på Facebook.
Dersom ikke disse vet noe så kan de kanskje vite om andre som vet.
Håper du finner noe her...
Lykke til.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 03 Sep 2012 09:15:07    Tittel: Re: Annæus Eriksen Myklevand - død i butikkbrannn ca 1929 Svar med Sitat

Hei
Jo, ditt svar hjalp meg et stykke videre på veien, men ikke helt mål. Den personen du nevnte, ga meg et nytt navn. Denne personen var sikker på at Annæus døde i 1935. Siden han ikke er registrert i kirkeboka, håper jeg det finnes et gravregister for Båtsfjord. Har også fått informasjon om hvor han bodde, så kanskje er det også et spor.
Hilsen
Ivar
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet