| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 19 Jan 2006 05:57:14 Innlegg: 80 Bosted: HONNINGSVÅG
|
Skrevet: 29 Jul 2012 10:09:50 Tittel: Slekter i Flora Kommune (Kinn Prestegjeld) |
|
|
Jeg holder på å registrere slektene fra hele Flora Kommune (tidligere Kinn Prestegjeld). Tanken er å lage bygdebøker/slektsbøker. Jeg ønsker derfor å komme i kontakt med andre som forsker på slekter fra samme distrikt, for kanskje å utveksle opplysninger?? Man finn jo i dag det meste på nettet frem til ca 1920, men problemet er etter den tid, her må man ha hjelp fra den levende slekt.
Jeg blir etter hver nå fremover også å legge ut navn som jeg ønsker opplysninger om etterkommere av.
Jeg har også en hjemmeside på Origo som det blir lagt ut etterlysninger på.
http://slektsgranskingflorakommune.origo.no/-/sandbox/show
Mvh
Henry Pedersen |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 31 Jul 2012 10:30:01 Innlegg: 2151 Bosted: Sverige
|
Skrevet: 29 Jul 2012 15:31:43 Tittel: Re: Slekter i Flora Kommune (Kinn Prestegjeld) |
|
|
Hei Henry!
Dette var interessant . Har mor og 3 sösken bosatte i "Florö", og hennes samboer er vaskeäkte "Floröväring".
Släktene som gjelder for mig i "Florö" er, "Hovlandsvåg, Hatlem, Hammerseth, Eikefjord og Holme".
Jeg kommer tilbake til dig om dette. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 19 Jan 2006 05:57:14 Innlegg: 80 Bosted: HONNINGSVÅG
|
Skrevet: 29 Jul 2012 16:58:13 Tittel: Re: Slekter i Flora Kommune (Kinn Prestegjeld) |
|
|
Hei
Til dere som nå vil bidra med diverse opplysninger om slekter, så er e.post adr. min: henryped@infranord.no
Dette for at kanskje det ikke er så lurt å legge en masse opplysninger om personer ut her på dette fora. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 31 Jul 2012 10:30:01 Innlegg: 2151 Bosted: Sverige
|
Skrevet: 29 Jul 2012 18:59:47 Tittel: Re: Slekter i Flora Kommune (Kinn Prestegjeld) |
|
|
Det er selvsagt att man ikke får nämne i dag levende personer her i forumet , her har jeg bare nämnt släktsnavn.  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 06 Mar 2008 12:41:35 Innlegg: 42 Bosted: KVALØYSLETTA
|
Skrevet: 27 Aug 2012 15:52:50 Tittel: Re: Slekter i Flora Kommune (Kinn Prestegjeld) |
|
|
Hei Henry
Dette var veldig interessant. Jeg sender en mail til deg  |
|
| Til Toppen |
|
 |
|