Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 07 Mai 2012 07:30:29

InnleggSkrevet: 07 Aug 2012 21:41:39    Tittel: MyHeritage - Endre rekkefølge på ektefeller. Svar med Sitat

Hos noen personer i slektstreet har jeg først lagt inn den ektefellen jeg kjente, senere så har det kommet til opplysninger om ektefeller som var gift med personen tidligere enn den jeg registrerte. I utskrifter så blir da barna fra ekteskap nr. 2 opplistet før de fra ekteskap nr. 1. Dette kan endres ved å trykke på + på personen i Moderne visning, men jeg har bare fått det til å virke i en eneste familie. I de andre kobler jeg fra ektefellene og kobler de sammen igjen i rett rekkefølge, men de vises fortsatt i den opprinnelige/feile rekkefølgen.

Har noen av dere andre erfaring med dette og kan fortelle meg hva jeg skal gjøre i disse tilfellene der jeg ikke klarer å endre rekkefølgen? Kan det ha noe å si om det er mye etterslekt knyttet til de personene jeg kobler fra? At de derfor blir "tyngre" å flytte?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 15 Mai 2012 02:26:39

InnleggSkrevet: 03 Sep 2012 20:34:56    Tittel: Re: MyHeritage - Endre rekkefølge på ektefeller. Svar med Sitat

Hei

Family Tree builder betrakter den første ektefellen du legger inn som "primær" ektefelle. Det er et programmeringsvalg som er gjort. Denne ektefelle vises som standard.

For å endre rekkefølge på ektefeller går man inn på personkortet til personen som tilhører din slektslinje og klikker på redigerknappen tilhørende personen. I popup viduet som kommer opp går du inn på ektefeller og deretter på administrer ektefeller.
Nederst i popup som da kommer opp kan du bytte rekkefølgen på ektefellene.

mvh
Svein A
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 07 Mai 2012 07:30:29

InnleggSkrevet: 05 Sep 2012 18:28:04    Tittel: Re: MyHeritage - Endre rekkefølge på ektefeller. Svar med Sitat

Fremgangsmåten for Family Tree Builder høres grei ut. Den kjenner jeg igjen fra program der jeg skal forandre rekkefølgen på dokumenter. Uansett tror jeg det har noe for seg at man tar utgangspunkt i den viktigste personen eller den man har lagt inn først.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet