Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 08 Jul 2007 11:04:57

InnleggSkrevet: 06 Jan 2008 00:09:25    Tittel: Julius Skjolden Melleby,g.m.Johanne M.J.Vesterby,Eidsberg Svar med Sitat

Hei.
Håper noen kan hjelpe meg.Min tippoldefar het Richard Julius Robersten,født 27.01.1856,Spydeberg.Hans far het Robert Olsen,var fra (Bergby?) Varteig.Hans mor het Anne/Anna Amundsdatter Dingstadpl.Julius ble konfirmert i Tomter kirke 02.10.1870,bosted Kragerud.Ønsker opplysninger om hans far og mor.Julius var "såkalt"uekte.Har funnet en Robert Olsen i Varteig,men er i STOOOOOR tvil.Kan noen hjelpe meg?( Vet ikke om dette skal stå under Eidsberg eller Spydeberg.)
Mvh
Liss Marita Larsen
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 30 Jun 2007 09:25:54

InnleggSkrevet: 15 Jan 2008 04:17:57    Tittel: Re: Julius Skjolden Melleby,g.m.Johanne M.J.Vesterby,Eidsber Svar med Sitat

Hei!

Personene i overskr. er begravet på Trømborg k.g. Finner dem i gravminner.

Men overskr. er vel noe misvisende ..... ?

Foreslår denne Robert Olsen fra Varteig som akt. barnefar:

http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal&regis ter=etternavn&pgj=25&teljing=ft1865&filnamn=f60138.wc2&amt=1&funnenr=3 27

mvh Egil G.

Sist endret av dn20441 den 15 Jan 2008 10:06:20, endret 1 gang
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 15 Jan 2008 04:44:11    Tittel: Re: Julius Skjolden Melleby,g.m.Johanne M.J.Vesterby,Eidsber Svar med Sitat

Denne Roberts dåp - nr. 8 - f. 28. nov., døpt 9. des., 1832:

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7499&idx_id=7499&uid =ny&idx_side=-22

Foreldrene bor på Søndre Bergby i Varteig, og det stemmer vel ganske bra med KB om barnefaren fra "Berg" i Varteig?
Denne Robert har antagelig også bodd i Spydeberg før Håbøl (ett barn f. der).

Om Bergby, Varteig skal det finnes gårdshistorie, ant. med mer om Roberts opphav.

mvh Egil G.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 15 Jan 2008 05:11:14    Tittel: Re: Julius Skjolden Melleby,g.m.Johanne M.J.Vesterby,Eidsber Svar med Sitat

Dette er kanskje morens dåp, nr. 7, 6. mars - Ane Amundsd. skal være f. ca. 1825 i Spydeberg:

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2933&idx_id=2933&uid =ny&idx_side=-95

Såkalt "uægte", moren Larine Johnsd. Næstingdalen og barnefar: Amund Guldbrands. Næsting.

Nestingen er kanskje ennå ikke dekket i Spydebergs gårdshist.?

Egil G.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 15 Jan 2008 10:04:46    Tittel: Re: Julius Skjolden Melleby,g.m.Johanne M.J.Vesterby,Eidsber Svar med Sitat

Feil i link til Robert Olsen, Huusm., Plads Bakkene, Hobøl, FT 1865.

Håper denne peker rett:

http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal&regis ter=etternavn&pgj=25&teljing=ft1865&filnamn=f60138.wc2&amt=1&funnenr=3 27

Egil G.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 08 Jul 2007 11:04:57

InnleggSkrevet: 15 Jan 2008 15:05:48    Tittel: Re: Julius Skjolden Melleby,g.m.Johanne M.J.Vesterby,Eidsber Svar med Sitat

Hei.
Tusen takk for hjelpen! Very Happy Det er dette jeg har funnet ut også.Har funnet ut mye om han Robert,men har ikke vært sikker.Hun Anne har jeg ikke så mye på, har det samme som deg.Er helt enig med deg at overskriften er misvisende.Visste ikke hvordan jeg kunne forandre den.Er "fersking" med å legge inn data på nettet.Noen av linkene jeg fikk,stemte ikke,men jeg har de som du ville sende over.
Mvh
Liss Marita
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 15 Feb 2011 01:20:32

InnleggSkrevet: 13 Des 2013 23:38:02    Tittel: Re:Robert Olsen Hobøl/Varteig Svar med Sitat

Hei!
Det var lenge siden du la inn dette - kanskje du har fått mange svar andre steder eller har mange nye spørsmål Smile

Mine barn er direkte etterkommere av Robert Olsen via min ex-kone. Han ble gift med en annen kvinne Margrethe Elisabeth Jenssen 22/7 1856 altså bare et halvt år etter Julius ble født som "uegte". Han fikk 6 barn, dvs Julius har seks halvsøsken... Jeg har mye om hans barn og barnebarn osv osv i slektsprogrammet på pcn:)

Ta kontakt om du ønsker mere opplysninger Smile

Steinar Cool
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet