Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 02 Nov 2008 12:45:12

InnleggSkrevet: 02 Nov 2008 00:53:57    Tittel: Kjøpes : Strandebarm og Varaldsøy i gamal og ny tid Svar med Sitat

Ønsker å kjøpe følgende bøker :

Strandebarm og Varaldsøy i gamal og ny tid - 1. Bygdesoge

Strandebarm og Varaldsøy i gamal og ny tid - 2. Gards- og ættesoge

Forfatter: Anders Næss og Olav Kolltveit
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 21 Des 2004 01:11:17

InnleggSkrevet: 02 Nov 2008 16:45:42    Tittel: Re: Kjøpes : Strandebarm og Varaldsøy i gamal og ny tid Svar med Sitat

Du kan forsøke å kontakte Kvam Herad: Telefon 56553000. Kvam Sogelag holder på med ny ættebok for Strandebarm og Tørvikbygd. Den kommer ut i 2009.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 14 Jul 2004 07:55:25

InnleggSkrevet: 04 Nov 2008 20:55:02    Tittel: Re: Kjøpes : Strandebarm og Varaldsøy i gamal og ny tid Svar med Sitat

jeg tror første bindet er klart nå før jul (?)
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 12 Jan 2005 10:07:52

InnleggSkrevet: 04 Nov 2008 21:26:58    Tittel: Re: Kjøpes : Strandebarm og Varaldsøy i gamal og ny tid Svar med Sitat

Såvidt jeg kan finne ut på nettsidene til Kvam herad er det bind II som er kommet ut. Det vil si at Strandbarm er med i den utgaven som er tilgjengelig. http://www.kvam.kommune.no/index.html Søkeord: Bygdebok.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 01 Mai 2011 03:27:57

InnleggSkrevet: 16 Apr 2015 19:14:29    Tittel: Re: Kjøpes : Strandebarm og Varaldsøy i gamal og ny tid Svar med Sitat

(det har gått en god stund siden ønsket om kjøp, meeeen ... )

HVIS du tenker på de bøkene som ble gitt ut i 1950, så ligger de nå på nasjonalbibliotekets sine sider ...

link til boken (bind II)

En må imidlertid komme fra en PC med norsk IP-adresse (dvs. en må være i Norge for å lese bøkene).

(Jeg var også på utkikk etter disse gamle utgavene ... ikke de "nymotens" bøkene som omhandler dagens kommuner Smile )
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 10 Des 2009 12:19:27

InnleggSkrevet: 16 Apr 2015 19:37:33    Tittel: Re: Kjøpes : Strandebarm og Varaldsøy i gamal og ny tid Svar med Sitat

Hei

Takker for ditt svar, angående Strandebarm og Varaldsøy
Jeg har fått tak i begge bøkene, heldigvis, men ser at du også er på jakt etter de samme.

Til orientering ligger begge bøkene til salgs på Finn.no ( Kode 56406035 på markedsplassen)

Jeg har selv handlet med vedkommende, og anbefaler at du tar kontakt med han hvis det r aktuelt.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 01 Mai 2011 03:27:57

InnleggSkrevet: 29 Apr 2015 10:24:37    Tittel: Re: Kjøpes : Strandebarm og Varaldsøy i gamal og ny tid Svar med Sitat

Hei.

Takk for info vedr. bøkene på finn.no, men jeg har ikke behov for dem ... jeg har allerede tilgang til dem (og lest dem i filler), og kjøpt de nye utgavene.

Den utgaven som ligger på nb.no er "bra nok" for dobbeltsjekking av detaljer og referanser som jeg glemte (/unnlot) å notere før internett ble utbredt Smile
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet