Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 03 Des 2009 10:06:05

InnleggSkrevet: 10 Nov 2016 23:04:25    Tittel: Christen Christensen Godager, hva heter faren ? Svar med Sitat

Jeg har funnet frem til dåpen til Christen Christensen Godager den 02.02.1723 i Jevnaker kirke i Oppland, link til dåpen her på høyre side :

https://media.digitalarkivet.no/view/9333/20

Christen Christensen Godager dro nordover og døde i Tjøtta den 13.09.1771 og det er en veldig stor etterslekt etter han i Nordland. Hans far Christen Godager var gift med Maren Christiansdatter Helmen, og hennes aner er det mulig å finne i flere generasjoner tilbake i tid. Men jeg håper det kan være mulig å finne ut når hennes mann Christen Godager ble født og hva hans foreldre heter også, og med utgangspunkt i dåpen til deres førstefødte sønn så håper jeg noen kan hjelpe meg til å se om det kan være mulig å finne vielsen mellom Christen Godager og Maren Christiansdatter Helmen dersom de er viet i den samme kirken. Jeg har forsøkt å finne vielsen i den samme kirkeboken, men jeg ser ikke så godt og har vanskeligheter med å forstå hva de skriver så jeg håper kan hende noen kan hjelpe meg til å finne vielsen for muligens å kunne finne ut hvem som er hans foreldre.

Mvh.
Roy Søfting
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 20 Feb 2014 02:12:29

InnleggSkrevet: 17 Nov 2016 15:43:44    Tittel: Re: Christen Christensen Godager, hva heter faren ? Svar med Sitat

Hei

Jeg har ikke funnet noen sikre bevis på hvem hans foreldre er,men antar at det er regimentsauditør Christen Nielsen og Inger Hansdatter Paus på Godager i Stange.

Når han døper sønnen Christen i 1723 kalles han Godager,men når han døper Johan Casper kalles han Bolchen (det er vel Bolchen i Lunner,hvor Rummelhoff holdt til ?)

http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/sok/76?forenamn=johan+casper& etternamn=&kjonn=&rolle=&stilling_stand=&bustad=&fodestad=&fodselsaar= 1725&fodselsdato=&aar=&dpdato=&stadfesta=&sokn_kyrkje=&ekte_uekte=&vig d=&introd=&dpstad=&merknader=

Her er Cristen Bolchen forlover for Karen Jensdatter Stoltenberg,hva var så hans forbindelse til disse ?
Dersom han er sønn av Inger Hansdatter Paus så er han søskenbarn til Karen Stoltenberg sin mormor

http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/sok/99?forenamn=christian&ett ernamn=bruuse&kjonn=&rolle=&stilling_stand=&bustad=&fodestad=&fodselsa ar=&fodselsdato=&alder=&aar=&vidato=&trdato=&sokn_kyrkje=&vistad=&lysn ing=&konfirm=&altergang=&vaksin=&tidl_gift=&ektesknr=&merknader=

Det finnes nok mye i kildene både om han og sønnene, for de som er flinke til å grave i det materialet.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 03 Des 2009 10:06:05

InnleggSkrevet: 02 Des 2016 14:09:44    Tittel: Re: Christen Christensen Godager, hva heter faren ? Svar med Sitat

Tusen takk for dette svaret Ingunn. Jeg håper noen en gang kanhende klarer å finne ut mere om disse personene, men selv setter jeg nok en strek her Smile Smile

Mvh.
Roy Søfting
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet