Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 01 Okt 2012 04:44:28

InnleggSkrevet: 31 Jan 2018 19:21:09    Tittel: Harold Halvorson Svar med Sitat

Söker uppgifter om Harold Halvorson troligen amerikansk soldat som tjänstgjorde i London 1943-1944
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 13 Jan 2007 06:53:04

InnleggSkrevet: 01 Feb 2018 08:42:43    Tittel: Re: Harold Halvorson Svar med Sitat

Har du noe mer informasjon om denne mannen? Bl.a. fødselsdato og fødselssted? Det er en stor mengde Harold Halvorsen som er registrert i forbindelse med WW2 i USA.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 01 Okt 2012 04:44:28

InnleggSkrevet: 04 Feb 2018 14:11:23    Tittel: Re: Harold Halvorson Svar med Sitat

Tyvärr har jag inga födelse uppgifter om Harold Halvorson. Förstår att det är nästan omöjligt att komma någon vart utan mer underlag. Rättelse: Han tjänstgjorde i England och inte nödvändigtvis i London.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 01 Jun 2011 06:50:27

InnleggSkrevet: 04 Feb 2018 15:35:50    Tittel: Re: Harold Halvorson Svar med Sitat

Har du ingen andre opplysninger om ham? Hva er bakgrunnen for din etterlysning - er det slekt? I så tilfelle; hva slags forbindelse?
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 01 Mar 2009 06:46:27

InnleggSkrevet: 04 Feb 2018 23:09:42    Tittel: Re: Harold Halvorson Svar med Sitat

Hvis du leter etter faren til et barn som ble unnfanget i England under krigen og moren lever, kan hun jo be om dåpsattest. Er barnet født i Norge er fødselen sperret for andre. Hvis barnet er født i USA er det større mulighet for å finne fødselen. Jeg tillater meg å be deg sende en Pm til Egil med navnet på mor og barn hvis antakelsen min er riktig. Da kommer ikke navnene på levende personer frem her.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 02 Aug 2015 05:45:54

InnleggSkrevet: 11 Feb 2018 09:51:03    Tittel: Re: Harold Halvorson Svar med Sitat

Hei, dette er litt pussig. De siste dagene har jeg hatt kontakt med en amerikaner min kone har DNA treff med på FTDNA. De skriver til meg:

"Bills mom is from Ireland and was in London working in 1944 when she met a USA serviceman with that name (Harold Halvorson). Bill is from this union. His mom is 98 and is alive and well and insists this is his name. However we are following this dna without a complete focus on this name. However for the first time in our search the name Halvorsen surfaced when we shared dna with the Heritage site ! So this is giving us some hope we are on right path . Gary has explained the names and history with those who come from Scandinavia. We think we have narrowed it down to a generation that began with the marriage of Jon and Guri (i min kones familie fra Mo i Telemark).

Kan dette ha noen sammenheng med etterlysningen her, eller er det bare tilfeldig?

Mvh
Morten
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 02 Aug 2015 05:45:54

InnleggSkrevet: 11 Feb 2018 12:05:12    Tittel: Re: Harold Halvorson Svar med Sitat

Siv, jeg har sendt deg en PM. Hvis du ikke allerede har svar på dette, og i tillegg din posting i fra 2012 vedr Fossum slekt, så har jeg svar til deg.

Mvh
Morten
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet