Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 07 Jan 2012 08:41:37

InnleggSkrevet: 28 Okt 2013 20:21:36    Tittel: Bygdebok for Åmli, Tveit Svar med Sitat

Hei!
Noen som kjenner til når det kommer bygdebok for Åmli som omhandler gården Tveit, forstår det slik at det er to Tveit gårder i Åmli, den ene ligger Tovdal eller var det Gjøvdal husker ikke helt. Men det er vel den andre Tveit gården jeg skal ha informasjon om.

Det er i hovedsak Gjermund Taraldsen Tveit død i 1708, gift med Gurro Bjørnsdatter Fiskevatten. Har informasjon om forfedre til Gurro, men ikke til Gjermund. Jeg fann ikke noe om han under Tveit gården som er omtalt i bind 1 Tovdal, så da må det være den andre Tveit gården de holdt til på. Om noen skulle sitte på informasjon om hans eventuelle forfedre så har jeg vært veldig teaknemlig.

Når det gjelder når bygdeboka kommer er jeg kun ut etter ca informasjon. For eksempel om den kommer med i neste bind og når sånn ca dette bindet blir ferdig, eller om den gården kommer i et senere bind , det vil si at jeg må belage meg på å vente noen år.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 07 Jan 2012 08:41:37

InnleggSkrevet: 03 Nov 2013 15:16:07    Tittel: Re: Bygdebok for Åmli, Tveit Svar med Sitat

Har også opprettet evne på arkivverkets forum

http://forum.arkivverket.no/topic/187688-tveit-aamli-aust-agder/
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 25 Mai 2007 11:10:54

InnleggSkrevet: 08 Aug 2018 06:53:16    Tittel: Re: Bygdebok for Åmli, Tveit Svar med Sitat

Bygdeboka kommer ut for salg på Dølemomarknaden 25-26. august 2018. Hvis alt går etter planen. Denne kan også bestilles hos Åmli Kommune eller Åmli Bibliotek.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet