Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 02 Mar 2005 11:22:57

InnleggSkrevet: 04 Nov 2018 23:59:38    Tittel: "Alltid" brukt TMG, hva bør jeg migrere til? Svar med Sitat

Jeg har i "alle år" brukt TMG, de siste årene etter at support forsvant har jeg kjørt TMG 9.05 (kjøpt i september 2014) på Windows 7. Min gamle PC er nå "døende", og jeg har anskaffet en ny med Windows 10.

Punkt 1, vil jeg har noen problemer med å installere TMG fra den siste versjonen jeg hadde av tmg9setup.exe på Windows 10?

Punkt 2, uansett bør jeg vel med tanke på fremtiden nå begynne å tenke på å flytte over til et nytt program, jeg kan vel neppe fortsette i det evige med et program som ikke støttes lenger. For en som er vant til TMG, og har alle slektsdata i TMG-database, hvilket program er best å flytte til?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 28 Feb 2005 05:17:46

InnleggSkrevet: 05 Nov 2018 09:28:07    Tittel: Re: "Alltid" brukt TMG, hva bør jeg migrere til? Svar med Sitat

Kjenner bare til at TMG kunne det aller meste, men hadde kanskje en litt høyere lærekurve enn andre? Det blir kanskje som å hoppe etter Wirkola? Lykke til med valget av nytt program. Mvh. Johan Arthur Hansen
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 18 Nov 2004 06:09:13

InnleggSkrevet: 05 Nov 2018 09:56:57    Tittel: Re: "Alltid" brukt TMG, hva bør jeg migrere til? Svar med Sitat

Per skrev:
Jeg har i "alle år" brukt TMG, de siste årene etter at support forsvant har jeg kjørt TMG 9.05 (kjøpt i september 2014) på Windows 7. Min gamle PC er nå "døende", og jeg har anskaffet en ny med Windows 10.

Punkt 1, vil jeg har noen problemer med å installere TMG fra den siste versjonen jeg hadde av tmg9setup.exe på Windows 10?

Punkt 2, uansett bør jeg vel med tanke på fremtiden nå begynne å tenke på å flytte over til et nytt program, jeg kan vel neppe fortsette i det evige med et program som ikke støttes lenger. For en som er vant til TMG, og har alle slektsdata i TMG-database, hvilket program er best å flytte til?

1.
TMG v905 går fortsatt utmerket, også under windows 10.
Installasjonsfil (og brukerhåndbok) kan hentes her: https://www.tha.no/slektsprogram-egenskaper-priser/tmg-v9-05-installas jonsfil/
2.
Oversikt over 9 PC-program og 4 nettsideprogram med kartlagte avanserte egenskaper kan studeres her: https://www.tha.no/slektsprogram-egenskaper-priser/

Brother’s Keeper (PC)
Disgen (PC)
Embla Familie og Slekt v10 (nett)
Embla Familie og Slekt v9 (PC)
Family Historian (PC)
FamilySearch (nett)
Geni (nett)
Gramps (PC)
Heredis (PC)
Legacy (PC)
MyHeritage (nett)
MyHeritage Family Tree Builder (PC)
RootsMagic (PC)

T. Haugødegård
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 14 Nov 2004 06:33:25

InnleggSkrevet: 05 Nov 2018 12:02:33    Tittel: Re: "Alltid" brukt TMG, hva bør jeg migrere til? Svar med Sitat

Her finner du ein liste over program som kan importere TMG data, lurer på om ikkje lista er litt gamal, men Very Happy

http://www.rootsusers.org/migrating-from-TMG.html

Mvh
Ingmar Cool
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 02 Mar 2005 11:22:57

InnleggSkrevet: 06 Nov 2018 11:56:19    Tittel: Re: "Alltid" brukt TMG, hva bør jeg migrere til? Svar med Sitat

Mange takk for gode tips! Nå fungerer i hvert fall TMG9 på min nye PC under Windows 10, så får jeg se på om jeg børe migrere til noe annet etter hvert.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet