Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 14 Jun 2005 12:28:39

InnleggSkrevet: 14 Jun 2005 01:17:47    Tittel: Nils Friis og Anne Marie Wormarch Svar med Sitat

Hei Very Happy Jeg har kommet frem til en Nils Friis d.1742 , med tittel Captain des Armes, som var gift (1725 i Gjerpen ?) med Anne Marie Wormarch (?). De opplysningene jeg har er ikke stort flere enn at de fikk 7 barn og at nr 4 i rekken ,Søren f. 1734 - d. 1809,er min forfader. Nils var i det westenfjeldske kompaniet under kaptein Kristian Fredrik Powisch. Etter den store nordiske krigen ble det bestemt at offiserene skulle bo i sine kompani-distrikt, og jeg tror det var slik de endte opp i Fyresdal. Kilden min er Fyresdal gards-og ættesoge Bind III. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut om de kom fra Skiens distriktet siden de ble gift i Gjerpen. Jeg har vært inne i kirkeboka for Gjerpen men har ikke klart å finne noe.
mvh. May
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 13 Jan 2011 12:50:46

InnleggSkrevet: 13 Jan 2011 00:55:18    Tittel: Re: Nils Friis og Anne Marie Wormarch Svar med Sitat

Hei May.

Fant du noensinne ut av dette? Jeg leter nå etter de samme folka, de er min kones slekt (Skafså) og det hadde vært artig å finne ut hvor de kom fra. Nils var jo et mye brukt navn i den store Friis slekta som kom fra Danmark, og Wormarch (nå Vormark) er et stedsnavn i Danmark. Kanskje de begge kom hit fra Danmark i forbindelse med hans offiser stilling i Norge?

Mvh
Morten
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 20 Nov 2008 09:15:07

InnleggSkrevet: 19 Jan 2011 00:55:31    Tittel: Re: Nils Friis og Anne Marie Wormarch Svar med Sitat

Hei.

Jeg har nå funnet ut av dette, og sender gjerne over info til den som måtte ønske. Eller jeg legger det ut her hvis noen melder sin interesse.

Morten
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 20 Nov 2008 09:15:07

InnleggSkrevet: 19 Jan 2011 00:57:01    Tittel: Re: Nils Friis og Anne Marie Wormarch Svar med Sitat

Det vil si jeg har funnet ut av Nils Friis og hans bakgrunn, men savner fremdeles info om hans kone Anne Marie Vormarch.

Morten
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 08 Aug 2019 04:55:21

InnleggSkrevet: 08 Aug 2019 16:59:31    Tittel: Re: Nils Friis og Anne Marie Wormarch Svar med Sitat

Hei, Ser denne tråden er flere år gammel, allikevel tar jeg kontakt med håp om svar. Nils Friis og Anne Marie Wormarch er mine forfedre i direkteane, 7. generasjon. Om mulig vil jeg gjerne be om å få tilsendt all informasjon du har om disse. Mvh. Jon
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet