Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 20 Sep 2019 02:23:23

InnleggSkrevet: 20 Sep 2019 14:44:55    Tittel: Søker Aasa Tollaksdatter i Egersund Svar med Sitat

Søkeretter foreldrene/forfedrene til Aasa Tollaksdatter/Tollefsdatter f. ca. 1771, g.m. los Ole Pedersen Hovland fra Egersund. Mor til Anne Kistine 21. feb. 1813 i Egersund. Mor til min tippoldemor Pernille 8. aug. 1816 i Egersund. Mor til Peder Olaj 15. des. 1820. Død 3. mai 1851, 80 år gammel i Egersund. Har trålet kirkebøkene fra Egersund uten å finne ekteskap eller noe annet som kan gi meg et hint. Tolker dette som et tegn på at hun ikke var fra Egersund. Mange flyttet inn fra Helleland, men en los kunne jo lett finne seg ei kone fra et annet sted også. Kan noen gi meg et tips.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 31 Des 2016 05:18:45

InnleggSkrevet: 21 Sep 2019 20:58:35    Tittel: Re: Søker Aasa Tollaksdatter i Egersund Svar med Sitat

I FT 1801 finner jeg "tienestepige Aase Tollagsdatter" med beregnet fødselsår 1781 på Svinøen (Svinør) i nåværende Lindesnes kommune. Hun er riktignok 10 år yngre enn du oppgir, men på den annen side var det vel ikke så vanlig å føde barn i 50-årsalderen for 200 år siden. Kanskje verdt å undersøke?

Mvh
TB
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 20 Sep 2019 02:23:23

InnleggSkrevet: 26 Sep 2019 21:32:02    Tittel: Re: Søker Aasa Tollaksdatter i Egersund Svar med Sitat

Takk!
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet