Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 08 Aug 2005 03:46:21

InnleggSkrevet: 15 Aug 2005 17:19:16    Tittel: Forfedre til Peder Torson Fennefoss, Hornnes Svar med Sitat

Jeg er på jakt etter etterkommere av Peder Torson Fennefoss, han skal ha kommet i fra Evje/Hornes. Har skal ha arbeid på på en fabrikk i Jøssingfjord i Sokndal rundt 1900-1905, der ble han antakelig drept i en ulykke. Han etterlater seg en sønn som jeg kjenner navnet på som er død og bodde i Sokndal
Jeg har funnet far med 2 barn i folketellingen fra Hornnes i 1900, farens navn er Tor Fennefoss fra Hornnes Gardnr. 6 Bruksnr. 11 Rydningen.
Kan det være familien hans?.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 02 Jun 2005 10:25:58

InnleggSkrevet: 23 Aug 2005 09:27:35    Tittel: Re: Forfedre til Peder Torson Fennefoss, Hornnes Svar med Sitat

Her refererer jeg fra Olav O. Uleberg ”Hornnes, I, gards- og ættesoge” (Hornnes 1969), s. 160-161, under bruksnr. 11, ”Rønningen” på Fennefoss.

Tor Olson Fennefoss, f. 1838, d. 1903, gift 1868 med Marthe Pedersdtr. Galteland som ”døydde nokso ung”. Tor ble deretter gift med Maren Mjølum. Tor var fra Syrtveit i Evje og kjøpte Rønningen i 1894. To barn i hvert ekteskap:
a. Olav, f. 1869, d. 1938, tok lærerskoleeksamen i Kristiansand og var lærer i Mykland, Søndeled, Oddernes og Kristiansand. Han var gift med Guri Nottosdtr. Hornnes, f. 1871. ”Han var ein ivrig soge- og ættegranskar”.
b. Per ”(jernbanemeister ved Trondheim)”. Det er alt om ham – som vel er din mann.
c. Jørgen, f. 1884, ”(skulelærar med Oslokanten)”.
d. Marte, ”(gift til Arendalskanten)”.

Rønningen ble solgt i 1910 og alle Tors barn forsvant jo åpenbart fra Hornnes.

Det er for øvrig høyst uklart hva du er ute etter, forfedre eller etterkommere av Peder Torson Fennefoss? Det første kan jeg kan jeg nok bistå atskillig med, mens etterkommere er helt ukjent for meg. Ta eventuelt direkte kontakt.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet