Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 17 Des 2004 12:17:11

InnleggSkrevet: 23 Mai 2012 21:01:35    Tittel: Augustus 2.0 til 2.1 Svar med Sitat

Hei
Har tidligere registrert bl.a inn- og utflyttede i Augustus 2.0(eller en tidligere versjon), og det gikk fint å overføre dette til versjon 2.1. Alle postene kom dit de skulle:)
MEN i den tidligere versjonen var alle registrert under innflyttede, selv om de var utflyttet, familier kunne ikke registreres som familier, men enkeltpersoner.
Nå har jeg en stor fil på ca 1500 poster, av de er 582 innflyttede og ca 700 utflyttede.
Er det noen enkel måte å få splitted denne filen på? Eller må jeg ta den veldig tunge vei, slette post for post, og legge det inn som f.eks utflyttet?

Rune Helland
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 07 Des 2004 12:44:36

InnleggSkrevet: 24 Mai 2012 09:25:14    Tittel: Re: Augustus 2.0 til 2.1 Svar med Sitat

Er de inn- og utflyttede samlet i hver sin del av fila? I tilfelle er det vel mulig å lage en eksportfil av hver av delene, og så omdøpe utflyttingsdelen slik at den passer i 2.1-versjonen.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 11 Feb 2006 11:04:45

InnleggSkrevet: 24 Mai 2012 09:45:01    Tittel: Re: Augustus 2.0 til 2.1 Svar med Sitat

Hei Rune

Du behøver ikke å kopiere/flytte post for post til innflytter/utflyttere. Men jeg kjenner ikke din kompetanse. Kort fortalt: Filen du har må flyttes til en database eller et regneark, for der å sortere på 'Flyttet til' og 'Flyttet fra'. Hvis du ikke skjønner hvordan, skal jeg hjelpe deg.

Eksporter til en fellesfil av type 'innflyttede' eller 'utflyttede' i XML-format (Eksportfiler til Digitalarkivet e.a.), så skal jeg se på problemet.

<gborvik@online.no>

Hilsen Gunnar
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet