|
Slektsforum Slekt og Data
|
Vis forrige emne :: Vis neste emne |
Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 23 Nov 2004 03:32:58 Innlegg: 82 Bosted: NITTEDAL
|
Skrevet: 24 Nov 2004 18:05:12 Tittel: Kvenslekt i Finnmark - Rudilathi - egentl. Rytilahti |
|
|
Etterlyser etterkommere av Johan Petter Rudilahti, f. 6. jan. 1846, født i Kemi, Lappland, Finland. Han var gift med Wilhelmine Isaksdatter, f. 1865 i Muonio, Finland.
Johan Petter er bror til min oldemor Anna Maria Rudilahti.
Finner ikke igjen min oldemor etter 1871 hvor hun var i Trondheim og bekreftet dåpen til min bestefar.
Håper at noen av etterkommerne kan hjelpe meg med dette problemet.
Hilsen Erling Hoel |
|
Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 01 Apr 2005 11:05:28 Innlegg: 5 Bosted: finsk
|
Skrevet: 17 Aug 2005 21:50:36 Tittel: Re: Kvenslekt i Finnmark - Rudilathi - egentl. Rytilahti |
|
|
Anna Maria Johansdr Rytilahti gifte sig 11 Jul 1869 med Jakob Johansson Onkamo. De levde i Kemijärvi i Lapland i Finland och hade många barn.
Läs i www.genealogia.fi och i mormonkyrkans sidor.
I genealogia.fi kan Du välja språket mellan finska, svenska och engelska.
Anneli från Finland |
|
Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 23 Nov 2004 03:32:58 Innlegg: 82 Bosted: NITTEDAL
|
Skrevet: 17 Aug 2005 22:57:38 Tittel: Re: Kvenslekt i Finnmark - Rudilathi - egentl. Rytilahti |
|
|
Hei Annili
Tusen takk for svaret
Den du har funnet har jeg også, men det må være en kvinne til som heter det samme, se lenke:
http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=d&RR=104656.
Denne er min farfar
Denne notisen har jeg fra tidligere, men min bestefar var også født i 1871:
Dersom dette er riktig bodde Anna Marias foreldre i Vadsø under folketellingen i 1865.
Familienavnet ble skrevet på forskjellige måter i folketellingene. De skrev seg for Rutilahti, Rutilatti og Rutilathi. Det finske navnet skal være Rytilahti
Det finnes en Anna Maria Johansdr Rytilahti som giftet seg 11. juli 1869 i Kemijarvi, Lappland, Finland med Jacob Johansson Onkamo. De fikk sønnen Jacob Albin Jacobsson Onkamo 7. jan. 1871 iflg Family Search.
Hilsen Erling |
|
Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp filer til dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|