|
Slektsforum DIS-Norge
|
| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 03 Des 2004 11:45:00 Innlegg: 75 Bosted: SANDVIKA
|
Skrevet: 11 Jun 2005 00:45:32 Tittel: Jørgen Danielsen Holst og Guro Nilsdtr Hesthammer. |
|
|
Jeg er på jakt etter fødsels- og dødssato (og andre relevante opplysninger) om ekteparet Jørgen Danielsen Holst og Guro Nilsdtr Hesthammer. Jeg er også interessert i opplysninger om deres foreldre. Jeg vil anta at foreldrene kommer fra Hof.
Jørgen og Guro hadde barnet Maren Jørgensdatter Holst, født 1739 i Hesthammer i Hof. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 15 Okt 2004 09:07:09 Innlegg: 1225 Bosted: HOLMESTRAND
|
Skrevet: 11 Jun 2005 07:08:08 Tittel: Re: Jørgen Danielsen Holst og Guro Nilsdtr Hesthammer. |
|
|
Hei Ulf Sand
Jeg har litt opplysninger om disse - tatt fra Hof bygdebok. Det står endel om disse der på side 201 i første del. Jeg har ikke sjekka disse opplysningene i kirkebøkene - har det kun fra bygdebøker. Dette er forøvrig mine 3Xtippoldeforeldre
Her er det jeg har:
Jørgen Danielsen Holst født 1711 på Haraldset, Nes, Buskerud, død 1785 på Hesthammer, Hof Vestfold
Goro Nielsdatter Børtnes født 1/4-1709 på Børtnes, Nes, Buskerud, død 1779 Hesthammer, Hof, Vestfold
Som du ser så er de født i Buskerud og ikke i Vestfold - ihvertfall iflg bygdeboka i Hof.
Jørgens foreldre:
Daniel Jørgensen Holst født 1677 på Haraldset, Nes, Buskerud, død 1732 på Haraldset, Nes, Buskerud - og Maren Olsdatter Engelstrup født 1687 på Ål, Hallingdal, Buskerud, død 1725 Haraldset, Nes, Buskerud
Goro's foreldre:
Nils Børtnes og Kari Gautesdatter
Disse er også nevnt i Herstad-boka.
Jeg vil nok anbefale deg en sjekk i kirkebøker siden dette kun er tatt fra slekts/bygdebøker  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 03 Des 2004 11:45:00 Innlegg: 75 Bosted: SANDVIKA
|
Skrevet: 11 Jun 2005 14:00:47 Tittel: Re: Jørgen Danielsen Holst og Guro Nilsdtr Hesthammer. |
|
|
Hei Liv,
Takk for hjelpen igjen.
Jørgen Danielsen Holst og Guro Nilsdtr Hesthammer er mine 4xtippoldeforeldre, så vi er altså i slekt
Hilsen Ulf. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 02 Mar 2013 10:14:05 Innlegg: 2 Bosted: HVITTINGFOSS
|
Skrevet: 02 Mar 2013 22:15:35 Tittel: Re: Jørgen Danielsen Holst og Guro Nilsdtr Hesthammer. |
|
|
Heisan. Hvis dette fortsatt er aktuellt så har jeg info om mange generasjoner bakover på Jørgen Danielsen Holst  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 15 Okt 2004 09:07:09 Innlegg: 1225 Bosted: HOLMESTRAND
|
Skrevet: 04 Mar 2013 10:06:23 Tittel: Re: Jørgen Danielsen Holst og Guro Nilsdtr Hesthammer. |
|
|
Hei Elisabeth!
Oi - dette var lenge siden!
Jeg har siden 2005 sjekket det jeg kan i kirkebøker, ellers har jeg tastet inn opplysninger fra Herstadboka.
På Holst-sida har jeg tilbake til Peder Pedersen Holst født ca 1595 ser jeg, dette får jeg jo ikke sjekket andre steder siden Eiker (hvor han er fra) ikke har bygdebøker
Er du og i den slekten? |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp filer til dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|