|
Slektsforum DIS-Norge
|
| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 02 Okt 2005 09:53:08 Innlegg: 12 Bosted: ÅLEN
|
Skrevet: 02 Okt 2005 10:19:21 Tittel: Hagerup/ Tolgensli |
|
|
Jeg har den senere tid forsøkt å finne en forbinnelse mellom Reichert Reichertsen Hagerup
f.ca 1604 og Rikard Jonsen Tolgensli, f. ca. 1670 uten å ha lyktes foreløbig I Tolgensboka er Rikard Johnsen gift med Anne Nilsdatter
Det er Jon-navnet som jeg ikke finner noen forbinnelse til, og det eneste jeg ser som én mulig forklaring er at Reichert Reichertsen Hagerup kan ha hadt et femte barn Jon, i tillegg til Anders, Giertrud, Peder og Søren. som gifter seg på en av Tolgensli-gårdene og dermed døper sin sønn Rikard Jonsen Tolgensli.
Det er Anders Reichardsen Hagerup som kjøper store eiendommer på Tolga bl.a. Tolgensli
Er det noen slektsforskere i Nord Østerdal som har støtt på dette tidligere og som ev. kan
gi meg et svar på dette.
mvh. dn 16387 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 25 Des 2004 11:35:24 Innlegg: 131 Bosted: HAGAN
|
Skrevet: 02 Okt 2005 21:59:05 Tittel: Re: Hagerup/ Tolgensli |
|
|
Når man ser på skiftene fra Røros bergrett, noe tolgaboka har oversett, var det et skifte på Tolgens hytte i 1709. Der var en Richard, 28 år, nevnt som sønn av Jon Haldorsen.
Lenke: http://home.no.net/jeaas/sk-roros.htm |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 02 Okt 2005 09:53:08 Innlegg: 12 Bosted: ÅLEN
|
Skrevet: 03 Okt 2005 08:51:16 Tittel: Re: Hagerup/ Tolgensli |
|
|
Jeg takker så mye for opplysningen. dette var en ny vinkling for meg, og skal forsøke å komme videre herfra.
Mvh
Per M |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp filer til dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|