|
Slektsforum DIS-Norge
|
| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 22 Feb 2006 12:15:06 Innlegg: 186 Bosted: HEIMDAL
|
Skrevet: 26 Apr 2006 17:36:55 Tittel: Johan Olsen Løvlien |
|
|
Ved en feil la jeg ut søk på Johan Olsen Løvlien under Ringsaker. Fikk litt hjelp derifra. Fikk denne linken:
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn= lotenutf&gardpostnr=325&merk=325#ovre
Her fikk jeg fødselsdata på han, men mangler fremdeles foreldre og evt. søsken. Datoer og sted. Kansje noen vet noe om denne slekta.
Johan dro da som kjent til Trondheim hvor det er masse etterkommere. Begynner å få litt orden på forfedrene til min bedre halvdel.
Ser at det er mange utflyttede fra gårdsnavn Løvlien (Løiten og Rommedal). Er dtte slekninger av " min Johan "??
Steingrim |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 15 Nov 2004 12:36:40 Innlegg: 5304 Bosted: MOELV
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 26 Jan 2008 02:27:40 Innlegg: 3 Bosted: USA
|
Skrevet: 26 Jan 2008 18:52:42 Tittel: Re: Johan Olsen Løvlien |
|
|
| I am looking for Johan Larsen Lovlien, and his parents. I am not sure if there is a connection. He was born in 1810 in Baerums Vaerk, Asker Parish, Akershus, Norway, then moved to Lived in Ekermogaden Street Kongsberg, Buskerud, Norway, and immigrated to Madison, Wisconsin, USA in 1868. Where is Lovlien farm located, or there several? Is there a Bydgebok available to look this up in? Perhaps he lived at Lovlien between living in Baerums Vaerk and Kongsberg. He married Berthe Kathrine Andersdatter in 1832 in Kongsberg |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 15 Nov 2004 12:36:40 Innlegg: 5304 Bosted: MOELV
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp filer til dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|