Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn
Gjest

InnleggSkrevet: 10 Apr 2006 16:39:34    Tittel: Re: Ole Pedersen Skjelbred f 1760. Hvor kommer han fra? Svar med Sitat

Jeg lurer på om noen vet hvor Ole Pedersen Skjelbred f.1760 d. 1846 kommer fra?

Jeg finner ham på Skjelbred går i Nordli i 1799. Da er han gift med Kirsti Arentsdatter Skjelbred, og de overtar en del av gården Skjelbred (Løpenummer 163). Sammen får de 4 barn. Saken er den at jeg kan ikke finne noe om Ole Pedersen før dette, og jeg skulle gjerne likt å vist hvor han kom fra.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 07 Sep 2008 06:47:45

InnleggSkrevet: 09 Nov 2008 20:28:49    Tittel: Re: Ole Pedersen Skjelbred f 1760. Hvor kommer han fra? Svar med Sitat

Detta är inget exakt svar utan jag vill bara säga att jag har undersökt Snåsaboka bind IV för att finna kopplingar mellan Lierne och Snåsa.
Ex s. 201 Ålmo Söre: 1701 seinast. Ole Pedersen f. ca 1650 Bördig från Belbu
Ex. s. 219 Belbu Nordre bnr 2:1692 Ola Pedersen kjöpte odelsgodset av Einar Skjelbreid og brugte garden venteleg berre eit par år. Flytta til Ålmo söre.

s. 202 Ålmo1750 Peder Arntsen hade son Ola....

Jag har letat efter vart Peder Jörgensens barn tog vägen. Jag har funnit några i Snåsa, men jag borde nog söka hjälp av släktforskare i Grong och Overhalla. Enligt Gunnar Skavlan lär det finns flera där.

Jag tillhör de otaliga frostviksbor som har mina anor i Lierne och Snåsa. Dessutom var min farmor från Sparbu.

Det här var kanske ingen hjälp men i alla fall välment
siri
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet