Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 07 Jul 2006 11:06:54

InnleggSkrevet: 17 Okt 2009 19:11:13    Tittel: Øllegaard Olsdatter født ca 1698 i Skjerstad Svar med Sitat

Hei

Jeg er igang med å utforske morsrekken fra mine døtre og så langt bak i tid som det er mulig å finne informasjon.
Jeg har nå kommet til en Øllegaard Olsdatter født ca 1698 i Skjerstad.
Hun var gift i 1719 med Hans Jensen, Skjerstad og de var foreldre til Øllegaard Hansdatter født 1728.

Er det noen som har bygdebøker eller annen informasjon som kan hjelpe meg videre bakover fra Øllegaard Olsdatter?

På forhånd, tusen takk.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 09 Jan 2005 11:57:36

InnleggSkrevet: 19 Okt 2009 20:59:45    Tittel: Re: Øllegaard Olsdatter født ca 1698 i Skjerstad Svar med Sitat

Ifølge Kirkeboka for Skjerstad ble Øllegaard dp. i Skjerstad kirke 8/8 1728 (f. på Ljønes), yngste datter av foreldrene: Hans Joensen og enke Øllegaard Olsdatter, som du funnet fram til. Mor Øllegaard var imidlertid g. 1) ca. 1710 m. Ole Olsen, Ljønes, (5 barn) og g. 2) ca. 1720 m. Hans Joensen, f. på Hoset, b. Ljønes (4 barn). (Se Slektsbok for Skjerstad og Fauske bd. I, s. 252 og 253.) Det betyr at mor Øllegaard må være født lenge før det året du har oppgitt i ditt innlegg. Dessverre mangler vi Kirkeboka for Skjerstad mellom 1678 og 1690 og mellom 1700 og 1725, så det ikke mulig å finne verken dåpsdato eller hennes 2 giftemål der. Skulle gjerne visst i hvilke andre kilder har du funnet dine data om mor Øllegaard ?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet