Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 04 Des 2004 05:49:27

InnleggSkrevet: 22 Okt 2011 14:13:16    Tittel: Anne Marie Jacobsdatter fra Stavern Svar med Sitat

Min farmors morfar og mormor var Andreas Clausen fra Thanum (f. 1812) og Anne Marie Jacobsdatter fra Stavern (f. ca. 1811).

Jeg har funnet ut endel om Andreas Clausen, og etter litt googling fant jeg også denne tråden om hans bror Peder og foreldrene: Hans Clausen og Pernille Marie Pedersdatter.

Nå er det altså hans hustru, Anne Marie Jacobsdatter jeg ønsker å finne ut mer om. I den aktuelle perioden har jeg funnet 2 mulige kandidater for Anne Marie.

Anne Marie født 18 Dec 1810 døpt 30 Dec 1810 med foreldrene Jacob Christensen og Inger Thomasdr
Anne Maria født 23 Dec 1811 døpt 08 Jan 1812 med foreldre Jacob Pedersen og Maren Mathiesdr

Begge blir konfirmert i Stavern, hhv 1825 og 1828.

Den ene gifter seg med Mikal Wassilioff 20. juni 1841 i Stavern, her står det at Anne Maries far er Jacob Thomasen, så det gir meg bare enda mere hodebry.
"Min" Anne Marie gifter seg 9 nov. 1838 med Andreas Clausen fra Thanum. Begge altså i Stavern.

Kan noen hjelpe meg med å finne riktige foreldre til min farmors mormor Anne Marie Jacobsen? Jeg tror vel helst det er hun som er født i 1811 som er min slektning, bl.a. fordi hennes datter, min farmors mor, fikk navnet Maren. Likevel synes jeg at jeg har for lite fakta til å sannsynliggjøre dette.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 01 Des 2004 03:25:05

InnleggSkrevet: 22 Okt 2011 17:01:46    Tittel: Re: Anne Marie Jacobsdatter fra Stavern Svar med Sitat

Har du forsøkt å finne alle barn av Jakob Kristensen/Inger Tomasdatter og alle barn av Jakob Pedersen/Maren Matiasdatter, for å se omnoen av disse går igjen som faddere for barna til "din" Anne Marie Jakobsen?

Du kan også undersøke om det finnes arveskifter etter en eller flere av Jakob Kristensen, Inger Tomasdatter, Jakob Pedersen og Maren Matiasdatter, og se om opplysningene om arvingene hjelper deg.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 04 Des 2004 05:49:27

InnleggSkrevet: 22 Okt 2011 18:09:36    Tittel: Re: Anne Marie Jacobsdatter fra Stavern Svar med Sitat

Takk for påminnelsen, Kristian! Det er sparsomt med "Jacobsen" blant faddere, flere "Clausen" - for å si det slik. Jeg hadde nok sett over flere av dåpsbarna, men etter å ha funnet et par barn til i søskenflokken etter Jakob Pedersen og Maren Matiasdatter, har jeg i alle fall funnet et par søsken til Anne Marie blant faddere. Da har jeg vel i det minste sannsynliggjort slektskapet. Very Happy

Hans Peter Jacobsen og Elen Cathrine Jacobsdatter er barn av Jakob Pedersen og Maren Matiasdatter og finnes blant faddere til 2 av Anne Maries barn.

Det er nok også en god idé å kikke i arveskifter her.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet