Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 13 Okt 2011 02:43:17

InnleggSkrevet: 08 Des 2011 12:33:41    Tittel: HENRICH FRIDRICH MARTIN NASCH f. ca. 1724 STRALSUND Svar med Sitat

Min 3. tippoldefar Henrich Henrichsen Nasch ble døpt 11.03.1762 på prestegården i Sund i Hordaland av foreldrene "Henrich Fridrich Martin Nasch" og Magtele Gertsen som var ei datter av sognepresten Henrich Mathias Gertsen. Magtele var født 1734 i Brevik, der hennes far da var kapelan. Henrich og Magtele ble gift 12.12.1754 i Sund i Hordaland.

Henrich Fridrich Martin Nasch var regimentsfeltskjærer, og han fikk borgerskap i Bergen i 1748 som mesterkirurg. Henrich døde allerede i 1762 på ei reise til København, der han ble gravlagt 12.11.1762 i den tyske menigheten "St. Petri", og da står han som 38 år gammel, med andre ord født ca. 1724. Henrich kom fra Stralsund i Tyskland.

Er det noen som har noe om denne Henrich, og hans forfedre i Tyskland?

Jeg har prøvd å søke i Tyskland, men tysken min begrenser seg til 2 år med tysk valgfag på skolen for snart 40 år siden.

Mvh, Morten Nasch Sandvold
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 18 Nov 2004 05:52:03

InnleggSkrevet: 26 Apr 2012 17:10:43    Tittel: Re: HENRICH FRIDRICH MARTIN NASCH f. ca. 1724 STRALSUND Svar med Sitat

Du kan jo prøve å sende en forespørsel på engelsk til den email adressen nederst på denne siden her:

http://www.genealoger.com/german/pommern/kreis/stralsund.htm
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet