|
Slektsforum DIS-Norge
|
| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 06 Jan 2011 10:59:22 Innlegg: 115 Bosted: KRISTIANSAND S
|
Skrevet: 31 Des 2011 20:39:57 Tittel: Maria Kajsa jakobsdotter Storm |
|
|
For slekting i Sverige forsøker jeg å finne Maria Kajsa Jakobsdotter (Storm) født 2/10-1851 fra Rännelanda i Dalsland , Sverige . Jeg har tidligere etterlyst en yngre søster , Ulrika.
Maria Kajsa gifter seg med en nordmann og bosetter seg i Norge. Han heter Malkolm
Tobiasson - høres svensk ut , men skal vært norsk .
De flytter til Norge 25/4-1893 , men det står ikke i utflyttelseslängden hvor i Norge .
Jeg har søkt i 1900 og 1910 tellingen , jeg har forsøkt uten og med etternavnet Storm.
Far til Maria het Jacob Storm. Ieg har også forsøkt med fornorskede utgaver av Kajas og skrevet Cajsa , Kaisa og Kajsa og uten det navnet og bare det ene navnet .
Jeg står fast.
Søsteren slo seg ned i Fredrikstad i 1879 -Ulrika Jacobsdotter nærmere bestemt Glemmen.
Kan noen hjelpe hvor hun og mannen havnet i Norge ?
på forhånd takk
Per Inge
f |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 25 Jun 2007 08:15:40 Innlegg: 3254 Bosted: SPARBU
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 06 Jan 2011 10:59:22 Innlegg: 115 Bosted: KRISTIANSAND S
|
Skrevet: 31 Des 2011 21:40:59 Tittel: Re: Maria Kajsa jakobsdotter Storm |
|
|
Tusen takk for svar. Jeg har nok en tendens til å skrive navnene inn på svensk og ikke jacobsdAtter , men dOtter.
Hjelpen jeg fikk hjalp veldig, takk.
mvh
Per Inge |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp filer til dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|